۶۸۵ بیمار خاص استان مرکزی از خدمات رایگان درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند شدند

اراک - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۶۸۵ بیمار خاص این استان از خدمات رایگان درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

دکتر« روح اله سهرابی» روز دوشنبه به مناسبت روز بیماری‌های خاص و سخت درمان در گفت و گو با ایرنا، افزود: محافظت مالی و حمایت از بیمه‌شدگان با تاکید بر گروه‌های آسیب‌پذیر بیمه شده همواره مورد توجه سازمان تامین اجتماعی است و بر این اساس سال گذشته بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، ۴۷ قلم داروی بیماران خاص، مزمن و سخت درمان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی بیان کرد: تمام خدمات درمانی بیماران خاص (تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی) در بخش بستری و سرپایی توسط سازمان تامین اجتماعی با تعرفه دولتی رایگان ارایه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: داروهای اختصاصی بیماران مبتلا به (MS) و یا شیمی‌درمانی علاوه بر پرداخت ۷۰ درصد فرانشیز سهم سازمان، ۲۰ درصد از فرانشیز سهم بیمار نیز توسط تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

سهرابی خاطرنشان کرد: تزریق داروهای شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، پیوند کلیه و داروهای اختصاصی پیوند کلیه و داروهای بیماری‌های ارثی مبتلا به اختلالات آنزیمی نیز به صورت رایگان ارایه می‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس در راستای بهره‌مندی بیماران استان مرکزی از مزایای این طرح برای ۶۸۵ بیمار خاص و ۲ هزار و ۶۷۲ بیمار سخت درمان( صعب العلاج) تشکیل پرونده شده‌است.

یک میلیون و ۲۹ هزار و ۳۳ نفر در استان مرکزی از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha