۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85104966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار دماوند: اقدامات فرهنگی باید هدفمند و منسجم اجرا شود

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: اقدامات فرهنگی باید به صورت منسجم‌، هدفمندتر و با برنامه‌ریزی بهتر توسط متولیان امر اجرا شود تا امام زمان و موضوع انتظار را بهتر بشناسانیم.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه سراسری عهدواره چله مهدویت در شهرستان دماوند، اظهار داشت: در سطح کشور گفتمان‌های مهدویت متعددی را برگزار کرده‌ایم و فعالیت‌های فرهنگی و اجرای سرود در خصوص مهدویت را شاهد بوده‌ایم اما راه برای کار کردن و به ویژه جهت شناساندن آن به نسل‌های امروزی زیاد است.

وی افزود: با توجه به هجمه فشارها و اقدامات شبکه‌های معاند در دنیای نابرابر مجازی، این اقدامات فرهنگی در زمینه مهدویت ذره‌ای در برابر کارهایی است که می‌توانستیم انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر جنب و جوش عظیمی در کشورهای اسلامی و حتی در قلب اروپا و آمریکا اتفاق افتاد و سرود امام زمان در دل همه مردم اعم از داخل و خارج از مرز ایران اسلامی نفوذ پیدا کرد.

طاهرخانی گفت: این سرود در قلب‌های جوانان و نوجوانان جای گرفت و در جان معاندین اسلام و نظام لرزه انداخت، این حرکات فرهنگی تاثیرگذار در سطح کشور در عصر مهدویت و نشان دادن عاشقان امام و سربازان دهه هشتاد و نود با وجود همه هجمه‌های دشمنان نظام و ایران اسلامی ترس بر دل دشمنان انداخته است.

۲۰۰ اثر از شهرستان دماوند به بخش پایانی عهدواره سراسری مهدویت راه یافت

عبدلله بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند نیز در این مراسم گفت: عهدواره سراسری مهدویت در ۱۶ رشته مختلف هنری برگزار شد که شهرستان دماوند دبیرخانه بخش عکس این عهدواره را عهده دار بود.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان ، اقدامات متعددی از جمله پیگیری و ارسال پوستر و فراخوان برای بخش های تخصصی عکس و بر گزاری ۲ کارگاه تخصصی در شهرستان دماوند برگزار شد. این مسئول ادامه داد: هنرمندان شهرستان دماوند همزمان با ایام میلاد امام زمان (عج) در غرفه عهدواره مهدویت در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند و ضمن توزیع اطلاعیه های مرتبط با بخش عکس در بین شرکت کنندگان در مراسم نیمه شعبان ،اقدام به ثبت لحظات مهدوی کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز مسئولان دبیرخانه بخش عکس در محل غرفه عهدواره در نمایشگاه قرآن حضور یافتند و اقدام به پخش تبلیغات تخصصی این بخش در بین بازدیدکنندگان از نمایشگاه نمودند که این اقدام هم بازخورد بسیار خوبی در بین مخاطبان این عهدواره داشت.

عبدالله بیگی گفت: تلاش های دبیر خانه تخصصی دماوند که با راهنمایی و پشتیبانی و مدیریت فرمانداری انجام پذیرفت موجب شد این دبیرخانه رتبه دوم را از نظر تعداد آثار رسیده به عهدواره در بین ۱۶ دبیرخانه تخصصی استان تهران کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعا تعداد ۸۷۱ اثر به دبیرخانه دماوند ارسال شد که از میان این آثار، ۲۰۰ اثر به بخش پایانی راه یافت.

دماوند رتبه دوم استانی عهدواره سراسری چله مهدویت را کسب کرد، این عهدواره طی فراخوان در دبیرخانه تخصصی بخش عکاسی با همکاری نهادهای با هدف خلق آثار فرهنگی و هنری به منظور ترویج آرمان مهدویت در شهرستان دماوند برگزار گردید.

در پایان این مراسم از نفرات برتر قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha