۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85104968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه عرب خواستار فشار بر رژیم اسرائیل برای آزادی اسرای فلسطینی شد

تهران- ایرنا- اتحادیه عرب از جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوقی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای آزادی تمام اسرای فلسطینی به ویژه اسرای قدیمی، بیمار، زنان و کودکان و همچنین تحویل پیکر توقیف شده شهدا، تحت فشار قرار دهند.

به گزارش روزدوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اتحادیه رژیم صهیونیستی را به عنوان یک رژیم اشغالگر در برابر شهادت «شیخ خضر عدنان» از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئول دانست.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست خود پیرامون تحولات فلسطین، بر همبستگی کامل خود با ملت فلسطین به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز اشغال این سرزمین و حقوق ثابت و غیرقابل تصرف آن تاکید کردند.

آن‌ها همچنین خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به اشغال اراضی فلسطینی، توقف تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین از جمله قتل و کشتار و بازداشت فلسطینیان، شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینی، تخریب خانه‌های فلسطینیان و کوچاندن آنان و تعرض به مقدسات فلسطین شدند.

اتحادیه عرب ضمن محکومیت تجاوزات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه، بار دیگر مسئله فلسطین را مسئله‌ای مرکزی خوانده و بر حمایت از حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و برخورداری از کشوری مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha