۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85104979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ پروانه استاندارد در زنجان ابطال شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85104979
۷۵ پروانه استاندارد در زنجان ابطال شد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۷۵ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی به علت رعایت نکردن الزامات استاندارد در این استان ابطال و ۱۲۳ فقره پروانه نیز به دلیل ضعف در رعایت برخی از الزامات استاندارد، تعلیق شد.

صابر کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس به محض رعایت کامل شرایط استانداردهای ملی، ۸۵ فقره از این تعداد نیز رفع تعلیق و مجاز به تولید انبوه و ارائه به بازار شدند.

وی اضافه کرد: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان، سال گذشته تعداد ۷۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و تعداد ۱۷۵ مورد نیز تمدید و تجدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در حوزه های مختلف صنایع استان انجام شد.

این مسوول ادامه داد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

وی اظهار داشت: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید، حتماً کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان نیز در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید داخل و مساعدت های لازم برای ارتقای کیفی فرآورده های تولیدی تاکید و تلاش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha