۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85104993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سناریوی جدید آمریکا در خاورمیانه همزمان با افزایش نقش چین

تهران– ایرنا- مقام‌های ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا حین سفر به خاورمیانه به شبکه سی ان ان گفتند که اردن، مصر و اسرائیل به دنبال افزایش نقش واشنگتن در منطقه برای مقابله با نفوذ فزاینده چین هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مایک ترنر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو و رئیس کمیته مذکور به همراه جیم هیمز نماینده دموکرات ایالت کنتیکت و عضو ارشد این کمیته پس از سفر به اردن و مصر و در آخرین مقصد از این تور خاورمیانه ای روز گذشته در اسرائیل با سی ان ان مصاحبه کردند.

ترنر گفت: تمام این کشورها افزایش نفوذ چین در منطقه را نشانه لزوم افزایش نفوذ آمریکا مطرح کردند. همگی به دقت این موضوع را زیر نظر دارند و آن را فرصتی برای آمریکا می ‌دانند تا نقش بیشتری در ایجاد امنیت و دور نگاه داشتن چین ایفا کند.

هیمز نیز در موافقت با سخنان همکار جمهوری خواه خود گفت که این سه کشور «اتحاد با آمریکا را ضروری می دانند.»

ادعاها در مورد برنامه هسته‌ای ایران

این دو مقام ارشد امنیتی کنگره همچنین گفتند که ایران همچنان یکی از دغدغه‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.

هیمز در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: در شرایطی که ایران با مردم خود بدرفتاری می‌کند، امکان انجام مذاکره از هر زمان دیگری بعیدتر است.

به ادعای ترنر، نتانیاهو در دیدار با این نمایندگان به صراحت گفت که گمان می کند بتوان جلوی ایران را گرفت.

نماینده اوهایو ادعا کرد: اگر ایرانی ها باور کنند که علیه آنها اقدام نظامی و دقیق با هدف کاهش تواناییشان برای دستیابی به سلاح های هسته ای، انجام خواهد شد، (از پیگیری برنامه هسته ای) دست خواهند کشید و شاید برنامه ‌هایشان متوقف شود. نتانیاهو نمی‌ خواهد این فرصت از دست برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha