۲ مدرسه خیرساز در شیروان خراسان‌شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- ۲ مدرسه خیرساز با هزینه کرد ۱۸۶ میلیارد تومان امروز (دوشنبه) با حضور شماری از مسولان استانی در شهرستان شیروان خراسان شمالی افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای ساخت هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه ۶ کلاسه "فرهاد کمال" در شهرستان شیروان ۱۳۶ میلیارد ریال هزینه شده است که ۳۰ میلیارد آن را نیکوکاران پرداخت کرده اند.

امین فلاح کوشکی افزود: این مدرسه با زیربنای هزار و ۷۰۸متر مربع فضای آموزشی دارای ۴۴ مترمربع سرویس بهداشتی، سه هزار مترمربع محوطه سازی، ۲۷۰ متر طول دیوارکشی و ۲۰ متر مربع آبخوری است.

وی افزود: این مدرسه در قالب سه طبقه است که با افتتاح آن ۲۸۰ دانش آموز دختر از امکانات و فضای آموزش کارگاهی بهره مند می شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین مدرسه خیرساز ۶ کلاسه در روستای حسین آباد شهرستان شیروان با زیربنای ۶۶۱ متر مربع آموزشی دیگر طرحی بود که امروز به بهره برداری رسید.

فلاح کوشکی عنوان کرد: هزینه ساخت این مدرسه به میزان ۵۰ میلیارد ریال است که ۲۰ میلیارد ریال آن توسط نیکوکاران مدرسه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این مدرسه با دیوارکشی ۱۶۳ متر طول، ۷۰ متر مربع سرایداری، ۴۴ متر مربع سرویس بهداشتی و ۲۰ متر مربع آبخوری ساخته شده است.

وی افزود: این مدرسه نیز در قالب ۲ طبقه ساخته شده است که در مجموع ۲۱۰ دانش آموز مقطع ابتدایی از آن بهره مند می شوند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha