۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85105010
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معلمی یک عشق و هزار آرزو

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85105010
معلمی یک عشق و هزار آرزو

گنبدکاووس- ایرنا- خدمت در حرفه معلمی به عنوان رسالت پیامبران جز با عشق و ایثار امکان‌پذیر نیست و معلمان با همین عشق در مسیر ساختن ایرانی آباد تلاش می‌کنند چرا که آرزوهای بزرگی برای پیشرفت کشور با تکیه بر علم و دانش فرزندان امروز و آینده سازان فردا این آب و خاک در سر دارند.

به گزارش ایرنا، همه افرادی که امروز در جامعه به عنوان معلم شناخته می‌شوند از کودکی رویای خود را حضور در کلاس درس و آموزش بهترین‌ها به دانش آموزان می‌دیدند و امروز با برآورده شدن آرزویشان بسیار امیدوارند نتیجه تلاش و کوششان تربیت دختران و پسران موفق برای قبول مسوولیت در محیط خانواده، اجتماع و حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و فضاهای اداری باشد.

تعدادی از معلمان گنبدکاووس که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم امروز دوشنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین ملاک فعالیت در این شغل را "افزایش امید و نشاط در میان دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین، درک مشکلات و شرایط روحی کودکان امروز، به‌روز رسانی دانش طبق نیاز دانش آموزان، شناخت فرهنگ غنی ایران اسلامی به محصلان و تقویت مهارت آموزی" اعلام کردند.

یادگیری بر پایه بازی مفید برای کودکان

بی‌بی زلیخا قزل معلم پایه اول ابتدایی در یکی از مدارس روستایی گنبدکاووس مهمترین دلیل انتخاب‌اش به عنوان معلم نمونه را تدریس همراه با بازی اعلام کرد و گفت: دانش آموزان زمانی که آموزش همراه با انجام بازی‌های جذاب و مهیج باشد بهتر مفاهیم درسی را می‌فهمند.

وی که از کودکی عاشقانه دوست داشت معلم شود، افزود: بعد از گذشت ۱۵ سال از فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت همچنان مهمترین تشویق برای معلمان را همراهی خانواده‌ها در کمک به آموزش بهتر دانش آموزان می‌دانم و در هر جایی که این همراهی بیشتر باشد عملکرد دانش آموزان بهتر است.

امینه دوردی نژاد از دیگر معلمان پایه پنجم ابتدایی گنبدکاووس هم که بعد از ۱۰ سال فعالیت به عنوان آموزشیار نهضت سوادآموزی، چهار سالی است که به عنوان معلم رسمی تدریس می‌کند، گفت: با انجام بازی‌های دست ورزی و پخش انیمیشن‌های مختلف توانسته‌ام شور و نشاط خوبی را در فضای کلاس ایجاد کنم.

وی ادامه داد: مدرسه‌ای را می‌توان موفق دانست که معلمان بتوانند امید و نشاط را بر اساس سند تحول بنیادین با بهترین روش‌ها به روح و روان دانش آموزان تزریق کنند که از جمله آن می توان به اجرای طرح لبخندانه و معرفی ویژگی‌های جذاب شهدای شاخص اشاره کرد.

وی افزود: معلمان بسیجی باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را به بهترین نحوه به دانش آموزان معرفی کنند و علاوه بر آن آموزش‌ها باید بر اساس مباحث علمی بروز باشد چرا که با اطلاعات قدیمی نمی‌توان آنگونه که باید در بحث تعلم و تربیت موفق بود.

الهه نیازی یکی از مربیان پرورشی موفق گنبدکاووس هم معلمی را چیزی جز عشق ندانست و گفت: با توجه به سطح درآمد پایین معلمان در مقایسه با خیلی از شغل‌های دیگر، چیزی جز عشق و علاقه واقعی نمی‌تواند باعث ایجاد انگیزه میان معلمان برای ارائه بهترین عملکرد باشد.

وی افزود: هر معلمی که عاشقانه کار می‌کند بهترین نتیجه را در تربیت دانش آموزانی موفق گرفته است و از والدین و مسوولان انتظار داریم بیش از پیش به جایگاه معلمان بها دهند.

معلمی یک عشق و هزار آرزو

معرفی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی مهمترین رسالت امروز معلمان

محسن همدانی از دیگر معلمان نمونه گنبدکاووس هم مهمترین رسالت تک تک معلمان را معرفی درست فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به دانش آموزان دانست و گفت: نسل امروز با شناخت این فرهنگ غنی، راه درست را تشخیص داده و هرگز به انحراف کشیده نخواهند شد.

وی از تمام فعالان عرصه تعلیم و تربیت در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی خواست دانش آموزان را به مانند فرزندان خود دانسته و تلاش کنند آینده سازانی مفید و دلسوز تحویل کشور دهند.

همدانی با اشاره به فشارهای اقتصادی حاکم بر معلمان، بیان کرد: با توجه به اینکه تربیت آینده سازان ایران اسلامی با تلاش معلمان رقم می‌خورد انتظار داریم مسوولان بیشتر از آنان حمایت کنند تا این قشر با آرامش بیشتری در عرصه تعلیم و تربیت گام بردارند.

وی اظهارکرد: فعالیت‌های گروهی در کلاس درس همراه با اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه و تولید محتواهای جذاب در بستر شبکه شاد می‌تواند به تقویت شاخص‌های آموزشی تاثیرگذار باشد.

معلمی یک عشق و هزار آرزو

مهارت آموزی لازمه ورود موفق دانش آموزان به بازار کار

احسان چرگزی یکی از معلمان موفق هنرستان در گنبدکاووس هم مهمترین اولویت امروز جامعه را تقویت مهارت آموزی برای دانش آموزان با هدف ورود بهتر به بازار کار دانست و گفت: دانش آموزان ماهر بعد از هنرستان به راحتی می‌تواند وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: برای مهارت آموزی در هنرستان‌ها یک سری امکانات و تجهیزات جدید لازم است به عنوان نمونه در رشته مکانیک خودرو نمی‌توان با پیاده کردن موتور خودروی ۲۰ سال پیش آموزش مناسبی را به دانش آموزان ارائه کرد.

وی گفت: معلمان باید به صورت متمرکز و هوشمندانه فرزندان این آب و خاک را بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی تربیت کنند و نباید بگذارند دانش‌ آموزان اصل و ریشه خود به عنوان یک مسلمان را فراموش کنند.

چرگزی همچنین از مسوولان خواست وضعیت معیشتی معلمان را درک کرده و از آنان حمایت کنند تا این قشر به دلیل ناتوانی در تامین مخارج زندگی مجبور به انجام شغل‌های دوم نشوند و فقط تمرکز خود را بر تدریس و آموزش قرار دهند.

کمبود نیرو در آموزش و پرورش گنبدکاووس

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم از معلمان خواست دانش آموزان را هم به مانند فرزندان خود دانسته و بهترین آموزش‌ها را به آنان ارائه دهند تا در آینده نقش تاثیرگذاری در مدیریت جامعه ایفا کنند.

عبدالقادر ظفر با اشاره به رضایت بیش از ۸۰ درصد معلمان از اجرای طرح رتبه بندی، گفت: با توجه به اینکه طرح رتبه بندی برای بار اول در سطح کشور و استان اجرا شده به طور قطع نواقصی در آن وجود دارد که در سال‌های بعد برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود معلم و نیروی خدمتگذار در مدارس گنبدکاووس، افزود: سال گذشته در بحث تدریس در مدارس ۱۷ هزار ساعت اضافه کار داشتیم و امسال هم نزدیک به ۴۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند لذا از معلمانی که به سن بازنشستگی رسیدند می‌خواهیم در صورت توان به فعالیت خود ادامه دهند.

معلمی یک عشق و هزار آرزو

آشنایی دانش آموزان با کتاب‌های شهید مطهری در اولویت آموزش و پرورش گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم با تاکید بر اهمیت مباحث مطرح شده در کتاب‌های شهید مطهری، گفت: اگر بر مدار مباحثی که این شهید ترسیم کرده در حوزه تعلیم و تربیت گام برداریم، می‌توانیم معلمان و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تحویل جامعه دهیم.

سیدرضا نظری افزود: آموزش و پرورش گلستان تمام تلاش خود را برای آشنایی دانش آموزان با آثار شهید مطهری به‌کار گرفته است و در حوزه جذب معلم هم بیشتر سوالات آزمون استخدامی از کتاب‌های این شهید استخراج شده است.

وی کسب مقام قهرمانی رشته رباتیک و یا کسب رتبه برتر در اجرای شاخص‌های تربیتی و پرورشی در کشور را نتیجه برنامه ریزی و آموزش خوب معلمان برشمرد و گفت: توجه به جایگاه و منزلت معلمان بیش از هر چیزی ارزشمند است و حل مشکلات این قشر در اولویت برنامه‌های دولتمردان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از ۵۹ نفر از تلاشگران و معلمان نمونه شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha