۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85105046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری نظامی کره جنوبی با کشورهای آمریکای لاتین گسترش می‌یابد

تهران- ایرنا - وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد وزیر دفاع این کشور در دیدار با گروهی از نمایندگان آمریکای مرکزی و جنوبی درباره همکاری در زمینه صنعت دفاعی مذاکره کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی با نمایندگانی از ۱۶ کشور از جمله آرژانتینف برزیل و شیلی طی گردهمایی گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب که گروهی منطقه ای وابسته به سازمان ملل متحد است در سئول دیدار کرد.

در این نشست وزیر دفاع کره جنوبی کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین را به عنوان منطقه اصلی همکاری توصیف کرد و وعده داد اقدامات بیشتری در راستای همکاری های دفاعی از جمله تشکیل کارگروهی برای همکاری نظامی و دفاعی و تبادل مقام های دفاعی رده بالا در دستور کار قرار گیرد.

نمایندگان کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین نیز از تلاش های سئول برای همکاری دفاعی با کشورهایشان تقدیر کردند.

لی جونگ سوپ همچنین از تلاش های سئول برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی و اقدامات بازدارنده در برابر تحرکات این کشور خبر داد و از کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین نیز درخواست حمایت کرد.

نمایندگان کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی نیز درباره تهدیدهای امنیتی مشترکی که کره جنوبی و این کشورها در منطقه هند-اقیانوسیه با آن رو به رو هستند از جمله تغییرات اقلیمی، تهدیدهای سایبری و تروریسم باهم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha