۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85105052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای بوشهر باران پراکنده پیش‌بینی کرد/ صدور هشدار نارنجی برای ترددهای دریایی

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در برخی نقاط استان احتمال وقوع بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین از امروز تا عصر روز چهارشنبه هفته جاری، در برخی از ساعت‌ها با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی بر روی دریا، خلیج فارس متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در این مدت رطوبت و شرجی هوا در سطح استان بطور نسبی افزایش می‌یابد و غبار محلی، وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی و افزایش ابر، از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه با وزش بادهای شدید جنوبی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا در خلیج فارس به ۱.۵ تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد.

مساعدی ادامه داد: در این مدت نسبت به ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و گاهی گرد و خاک و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی همراه با احتمال بارش خفیف و پراکنده پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۱۲ بامداد، مد ساعت ۱۰:۰۹، جزر دوم ساعت ۱۷:۵۷ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha