معلمان همواره وفاداری خود را به آرمان‌های والای نظام اسلامی ثابت کرده‌اند

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: معلمان پرورش دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان و جوانان آینده کشورند و همواره در طول ۴۴ سال عمر با برکت انقلاب، وفاداری و پایبندی خود را به آرمان‌های والای نظام اسلامی ثابت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» روز دوشنبه در آیین پاسداشت و تجلیل از معلمان برتر و نمونه منطقه ای و استانی و روسای سابق ادارات آموزش و پرورش شهرستان قصرشیرین در جمع معلمان و فرهنگیان، افزود: معلمی کاری بسیار با اهمیت و جایگاهی والا دارد که نسل آینده را می سازد.

وی اظهار کرد: معلم همچون شمعی است که روشنایی تولید می کند و از این روشنی آگاهی به وجود می آید و این آگاهی و علم و دانش جایگاه بسیار والایی دارد به گونه ای که در قرآن و روایات بزرگان ما نیز بارها به نقش و جایگاه معلم در تربیت و هدایت جامعه اشاره شده است.

معلمان همواره وفاداری خود را به آرمان‌های والای نظام اسلامی ثابت کرده‌اند

امام جمعه قصرشیرین در ادامه گفت: کسی که برای خدا بیاموزد و تدریس کند در ملکوت و آسمان ها او را گرامی دارند، معلم محترم ترین قشرها و کارش در ارتباط با نور است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی معلمان سربازان گمنام کشورند.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت علامه شهید مطهری و اینکه امروز در آموزش و پرورش باید علم نافع و نیروی کارآمد تولید شود، گفت: معلمان باید با بهره گیری از این استاد شهید و استفاده از آثار و تالیفات ایشان و الگو پذیری از تخصص و تعهد این استاد فرزانه در تربیت دانش آموزان کوشا باشند و بتوانند نسلی را پرورش دهند که به هویت اسلامی خود افتخار کنند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز با قدردانی از تلاش معلمان و برگزار کنندگان مراسم روز معلم گفت: معلمان رسالت مهمی را برعهده دارند و با تعلیم و تربیت سرمایه های این مملکت، آن ها را برای ورود به عرصه های اجتماعی، تربیتی و اقتصادی و سیاسی فردای جامعه و مهم تر از همه پذیرش زندگی آماده می کنند.

«محمد حیدری» افزود: معلمان با توانمندی و ممارست فرزندانی را که به آن ها سپرده شده در هر مقطع تحصیلی متناسب با فرهنگ و آموزه های دینی و انتظار جامعه والدین تربیت و تحویل می دهند و این از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: بر اساس این سند، معلم صرفا ماموریت آموزشی ندارد بلکه یکی از ماموریت های چندگانه او آموزش است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه گفت: سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴، ترسیم گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی، الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و موثر در عرصه روابط بین المللی است.

معلمان همواره وفاداری خود را به آرمان‌های والای نظام اسلامی ثابت کرده‌اند

وی در ادامه گفت: همه باید دست به دست هم دهیم، منظومه آموزش و پرورش به درستی تحقق یابد و کاستی ها یی که در تربیت اخلاقی و اعتقادی فرزندان ما هست توسط توسط معلمان تکمیل شود و معلم تنها نگاه آموزشی نداشته باشد و باید دانش آموزانی معتقد و متعهد و متخصص و با باورهایی محکم تربیت کنند که در راستای پیشرفت این نظام در جامعه انسان هایی باشند که به خوبی ایفای نقش کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به ۲ رویداد مهم سال ۱۴۰۲ گفت: یک ماموریت ما برگزاری کنگره عظیم اربعین است که در این کنگره توفیق خدمتگزاری زائران اربعین را داریم و از این رو معلمان و مدارس و مجموعه ی آموزش و پرورش در اجرای موفق این مهم نقشی موثر دارند.

وی دیگر رویداد مهم پیش روی سال ۱۴۰۲ را برگزاری انتخابات بیان کرد و گفت: اساس انتخابات مبتنی بر مشارکتی بودنی است و سیاستی که دشمنان در اتاق های فکر و سازمان های جاسوسی دارند این است که انتخابات به خوبی برگزار نشود از این رو معلمان همراه با دیگر قشرهای مختلف باید از هم اکنون خود را برای این رویداد مهم آماده کنیم مردم و قشرهای مختلف باید همفکری کنیم از انتخابات باید باید بخش های مختلف را آماده کنیم تا انتخاباتی قانونی رقابتی داشته باشیم.

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین نیز با گرامیداشت روز معلم و تحلیل از تلاش معلمان و فرهنگیان قصرشیرین گفت: معلمی شغل انبیاست و تغییر سرنوشت و آینده ی دانش آموز در دستان معلم است.

«احمد خدرویسی» افزود: کار معلمی رسالت خطیری است و از معلمان شهرستان که در راستای تربیت و تعلیم دانش آموزان قدردانی می کنم.

وی گفت: معلمان ما در مقابله با بحران های مختلف همواره خوش درخشیده اند و موفقیت آموزش و پرورش قصرشیرین در رشد رتبه کنکور و برگزاری شوراهای مختلف و کمیته های این مجموعه نتیجه تلاش معلمان تلاش گر شهرستان قصرشیرین است.

معلمان همواره وفاداری خود را به آرمان‌های والای نظام اسلامی ثابت کرده‌اند

در پایان این مراسم که با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همراه بود از روسای سابق اداره آموزش و پرورش قصرشیرین، معلمان و معاونین برتر منطقه ای و شهرستانی، معلمان پیشکسوت و بازنشسته و فقید این شهرستان با حضور مسوولان و مجموعه فرهنگیان تجلیل شد.

چهار هزار و ۱۲۷ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۲ مدرسه شهری، روستایی و عشایری قصرشیرین در سال جاری به تحصیل مشغول هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha