۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85105090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی در جایگاه والای فرهنگی و فکری است

اهواز- ایرنا- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی در جایگاه بالای پیشرفت فرهنگی و فکری در دنیا و جهان اسلام قرار دارد و باید این جایگاه را حفظ کرد.

به گزارش ایرنا آیت اله محسن حیدری امروز دوشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت بیان کرد: این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی در زمینه شناخت سیره اهل بیت است و این کار فرهنگی یک زیربنای فکری است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است برگزار می شود گفت: ایران یک کشور نمونه در بین کشورهای اسلامی است و جوانان و نوجوانان ما باید همراه با سیر ائمه اطهار حرکت کنند .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شناخت ائمه اطهار شناخت علمی اسلام است و هر چقدر که جامعه ما نسبت به زیبایی ها و نقاط روشن و نورانی اهل بیت آشنا شود با اسلام ناب محمدی آشنا می شود.

آیت اله حیدری اظهار داشت: مردم اگر با زیبایی های زندگی و الگوی عملی و رفتاری اهل بیت آشنا شوند در بهترین حالت زندگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم اگر از اسلام ناب محمدی دور ماندند به ناآگاهی از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار است و باید بستری را فراهم کنیم که جوانان با این سیره آشنا شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با الگو گیری از سیره اهل بیت جوانان و نوجوانان ایران می توانند در بین کشورهای اسلامی به عنوان الگو مطرح شوند.

آیت اله حیدری اظهار کرد: اسلام ما به سوی تمدن اسلامی در حرکت است و تمدن اسلامی در واقع با محوریت ایران اسلامی اتفاق می افتد .

در ادامه این دیدار مدیر کل کتابخانه های خوزستان اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه ی معصومین (ع) و آموزه های آن ها به ویژه فرهنگ منور رضوی در حال برگزاری است .

عباس حسین زاده ادامه داد: گسترش فعالیت های کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره ی پاک ائمه ی معصومین (ع) به ویژه امام رضا (ع) و شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق انتشار گسترده آن و تولید محتوای ادبی و هنری با موضوع فرهنگ معصومین (ع) از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی گفت: سیره زندگی امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) عناوین موضوعی این جشنواره است که طی چهار سال گذشته، هر سال منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین (ع) با عنوان بخش ویژه به کتابهای جشنواره افزوده می شود و در این دوره این بخش به کتابهای مرتبط با امام حسن عسکری (ع) اختصاص یافته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه این دوازدهمین جشنواره برای همه گروه های سنی خردسال، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است افزود: زندانی ها نیز می توانند مشارکت داشته باشند که برای آنها بصورت مکتوب انجام می شود.

دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا یکم تیرماه سالجاری ادامه دارد وعلاقمندان می توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به آدرس‌ razavi.samakpl.ir مراجعه نمایند.

تا کنون پنج هزار خوزستانی در جشنواره مشارکت داشته اند و استان خوزستان در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۷ مشارکت را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha