۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85105172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عرضه کولرهای آبی فاقد علامت استاندارد در استان فارس ممنوع است

شیراز- ایرنا- مدیر کل استاندارد فارس، کولرهای آبی را مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: عرضه این محصول در بازار بدون علامت استاندارد ممنوع است و شهروندان در هنگان خرید به این مساله مهم توجه داشته باشند.

محمد مهدی رزمجو، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و استفاده گسترده از کولرهای آبی، ضرورت دارد که شهروندان در هنگان خرید این کالا به کد ۱۰ رقمی و رتبه انرژی که در پلاک مشخصات دستگاه درج شده توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: وقوع حوادث برق گرفتگی سبب شد که در نسخه جدید از استاندارد کولرهای آبی، شرکت سازنده ملزم به استفاده از کلید قطع دو قطب (فاز و نول) شود.
او اظهار داشت: همچنین مقرر شده که شرکت تولید کننده از کلید حفاظت جان در مدار الکتریکی کولر استفاده کند تا خطر برق گرفتگی به کمترین حد ممکن برسد.

مدیر کل استاندارد فارس افزود: شهروندان توجه داشته باشند که نصب و راه اندازی کولر را به سرویس کارهای مجاز واگذار کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

تابستان شیراز در سال‌های گذشته یاد آور کم آبی ، تنش تامین آب ، گرما و تشنگی بوده است ، انگشت اتهام در این ماجرا متوجه کولرهای آبی به عنوان دستگاه‌های پر مصرف و کم بازده نشانه رفته است ، تابستان که از راه می رسد سایه کولرهای آبی پرمصرف و کم بازده بیشتر بر پشت بام‌های شیراز سنگینی می‌کند.

هدر رفت آب در تابستان توسط کولرهای آبی معضلی است که معمولا در تمام شهرها به ویژه کلانشهرها و مناطق گرم در تابستان به فراوانی دیده می شود، شهروندان در کلان شهر شیراز به دلیل یک عادت و سنت دیرینه و مردم پسند بودن استفاده از کولرهای آبی از دیر باز به استفاده از این کولرها روی آورده اند ، هر چند در سازه های جدید مسکونی استفاده از کولرهای گازی و اسپیلت هم مرسوم شده اما همچنان کولرهای آبی نقش اول را روی پشت بام خانه ها ایفا می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha