۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85105188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای شهر به عزل شهردار بیرجند رای داد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85105188
شورای شهر به عزل شهردار بیرجند رای داد

بیرجند - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: براساس مصوبه جلسه امروز شورای شهر "مهدی بهترین" شهردار بیرجند از سمت خود عزل و سرپرست شهرداری انتخاب شد.

رضا حسنی‌صفت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در جلسه شورای شهر بیرجند با حضور همه اعضا موضوع صلاحیت شهردار بار دیگر مطرح شد و با توجه به اینکه شهردار بیرجند هفت سال سابقه مدیریت میانی نداشته، این موضوع با رای اکثریت پنج نفر از ۹ عضو شورا تصویب شد.

وی بیان کرد: بنابراین "مهدی بهترین" شهردار بیرجند از سمت خود عزل و "علی عدل" به عنوان سرپرست شهرداری تعیین شد.

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: این مصوبه پس از تایید هیات تطبیق مصوبات شورا در فرمانداری قابل اجرا است.

مهدی بهترین ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ با رای اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب شد و استیضاح وی پیش از این هم مطرح شده بود اما در نهایت رای نیاورد و در سمت خود ابقا شد از جمله در اسفند سال گذشته شورای شهر بیرجند بار دیگر صلاحیت شهردار را بررسی کرد.

رئیس شورای شهر بیرجند پس از آن جلسه شورا گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب آذر سال ۱۳۹۷، شهرداران در شهرهای ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باید حداقل هفت سال سابقه مدیریت میانی داشته باشند و شهردار فعلی این شرایط قانونی را ندارد.

حسنی‌صفت ادامه داد: قانون قبل از انتصاب شهردار بوده اما تاکنون بررسی نشده است؛ استانداری و سازمان بازرسی هم براساس همین قانون شورای شهر را مکلف به بررسی موضوع کرده‌اند.

شهرداری بیرجند دهم اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد: در نامه‌ای از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و با امضای مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، صلاحیت "مهدی بهترین" شهردار بیرجند دوباره تایید و طی نامه‌ای به سازمان بازرسی استان نیز اعلام شد.

شورای اسلامی شهر بیرجند ۹ عضو اصلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha