۹۵ درصد منازل روستایی شهرستان سرپل‌ذهاب مقاوم‌سازی شده است

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: ۹۵ درصد منازل روستایی سرپل‌ذهاب مقاوم‌سازی شده و تلاش داریم با همکاری متقاضیان و دستگاه‌های مرتبط، واحدهای مسکونی روستایی را در بحث مقاوم‌سازی به ۱۰۰ درصد برسانیم و سرپل‌ذهاب را در حوزه مقاوم‌سازی روستایی در سطح کشور معرفی کنیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «شمس الله خدادادی» در حاشیه سفر به شهرستان سرپل ذهاب افزود: همچنین در خصوص اجرای طرح هادی روستایی در شهرستان سرپل ذهاب هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها، ماندگاری روستاییان در روستاها و رونق اقتصاد روستاها است.

وی اظهار کرد: امسال اجرای طرح هادی در ۱۹ روستای شهرستان سرپل ذهاب از محل اعتباراتی که در اختیار بنیاد مسکن است و با پیگیری‌هایی که از طریق فرمانداری صورت گرفته به سرانجام می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین امسال بیش از ۱۱ مورد بازنگری در خصوص طرح هادی روستایی را برای تحویل به مردم روستا با بهره برداری از این طرح ها عملیاتی خواهد شد.

۱۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح های هادی روستایی در سرپل ذهاب هزینه شده است

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: در ۱۹ روستایاین شهرستان با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار شاهد اجرای طرح های هادی بودیم و اجرای طرح هادی در سطح ۱۱ روستا نیز در حال بازنگری بوده که این کاری بزرگ و انقلابی در آبادانی روستاها است

«صدرالله بابلی» افزود: اکنون شاهد اجرای طرح هادی در سه روستای شهرستان و بهسازی و آسفالت راه های این روستاها هستیم و از این رو از تلاش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این رابطه قدردانی می کنیم.

وی اظهار کرد: توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه در راستای آبادانی و عمران روستاها محقق شده و هر قدر بتوانیم در روستاها خدمات را بیشتر کنیم به طور قطع شاهد دست یابی به تولید و اشتغال و مهاجرت از شهر به روستا خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: تلاش می شود در اعتبارات استانی و ملی امسال شاهد نگاه ویژه تری به شهرستان سرپل ذهاب و روستاهای دشت ذهاب و بخش مرکزی و بخش قلعه شاهین‌ باشیم.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha