سرانه فضای آموزشی استان‌ها ساماندهی می‌شود

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور بااشاره اینکه استاندارد فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۸.۳ مترمربع تعیین شده است، گفت: این آمار در کشور ۵.۵ مترمربع و در استان‌ها وبویژه شهرستان‌ها بسیار متفاوت بوده و امسال بدنبال عدالت و ساماندهی سرانه فضاهای آموزشی هستیم.

به گزارش ایرنا، شهریار خواجه صالحی روز دوشنبه در آیین معرفی و تکریم مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود: استانی را سراغ داریم که مرکز استان سرانه فضای آموزشی آن ۲.۲ مترمربع بوده درحالی که شهرستان‌های آن به ۱۳ مترمربع و حتی بیشتر از استاندارد کشوری هم رسیده است؛ در همین استان هرمزگان نیز سرانه فضای آموزشی ۵.۵ مترمربع بوده اما در برخی از مناطق به ۱۱، ۹ و چهار مترمربع هم می‌رسد که انضباط در ساخت و ساز و ساماندهی فضاهای آموزشی یکی از راهبردهای اساسی نوسازی مدارس کشور است.

وی با اشاره به اینکه راهبرد دوم سازمان نوسازی مدارس در برنامه جدید، ساخت مدارس بزرگ مقیاس است، بیان کرد: در سند تحول بنیادین بدنبال پیشرفت مدرسه، از جنس کانون تربیت محله هستیم که مجهز به امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و حتی درمانی برای انگیزه و شوق بیشتر دانش‌آموزان باشد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین مدرسه‌سازی را ماندگارترین و زیباترین جلوه احسان دانست و گفت: توسعه مدرسه‌سازی زمینه ساز توسعه کشور است.

صالحی خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازان در واقع معماران پایگاه علم و ادب هستند و زحماتی که ‌در حوزه مدرسه‌سازی متقبل می‌شوند سهم بسزایی در توسعه تعلیم و تربیت کشور دارند و بایستی بیشتر به آن توجه شود.

مدرسه نقطه تلاقی دانش و هنر با دانش آموز است

حمید رضا زارعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان نیز گفت: مدرسه نقطه تلاقی دانش، فرهنگ و هنر با دانش‌آموز است و هرچقدر مدرسه هنرمندانه ساخته شود دانش‌آموز هم هنرمندانه تر می‌تواند دانش خودش را فرابگیرد.

زارعی بیان کرد: مدارس و هنرستان‌ها در واقع درگاهی برای دریافت هنر، دانش و فرهنگ است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموز نسل فردا باشد.

سرانه فضای آموزشی در هرمزگان را ارتقا می‌دهیم

 سرانه فضای آموزشی استان‌ها ساماندهی می‌شودسرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز که از امروز سکاندار این سمت جدید را به دست گرفته است، گفت: سرانه متوسط فضای آموزشی در استان ۵.۵ مترمربع است که ضمن پیگیری برای رشد و ارتقای این سرانه، کیفیت فضاهای آموزشی استان را در ساخت فضاها و تجهیزات به استانداردهای روز نزدیک خواهیم کرد.

مهدی باوقار زعیمی افزود: در شهرهای بندرعباس، میناب و قشم نیازمند توجه بیشتر به ساماندهی و توسعه سرانه فضاهای آموزشی هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد مدرسه‌های غیراستاندارد در استان هرمزگان حدود ۳۰۰ مدرسه در قالب ۲ هزار کلاس درس است و حدود همین تعداد نیز کمبود مدرسه داریم که ساماندهی این فضاها در اولویت است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار کرد: توجه به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و زیرنظام تامین فضا و تجهیزات، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و تکریم و تعامل با خیران و مشارکت اجتماعی صنایع و همچنین همراهی با مجموعه آموزش وپرورش از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

میزان مشارکت خیران به ۱۰ برابر افزایش یافته است

 سرانه فضای آموزشی استان‌ها ساماندهی می‌شودمدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز گفت: در سال ۹۸ که سکان این اداره‌کل را متقبل شدم میزان مشارکت خیران مدرسه‌ساز ۳۷ میلیارد تومان بود که تا پایان سال گذشته میزان مشارکت به ۳۵۲ میلیارد تومان یعنی به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

سید فخرالدین هاشمی با اشاره به اینکه در این مدت نوسازی مدارس به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، افزود: به جرات می‌توان گفت که امروز هیچ پروژه خیرساز نیمه‌تمام در استان نداریم و همه مدارس خیری تکمیل و تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ میزان مدارس غیراستاندارد در هرمزگان ۸۸۲ فضای آموزشی بود که امروز با مشارکت خیران و کمک دولت به کمتر از ۳۰۰ فضا رسیده است.

 سرانه فضای آموزشی استان‌ها ساماندهی می‌شود

در پایان این مراسم مهدی باوقار زعیمی به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان معرفی و از خدمات سید فخرالدین هاشمی مدیرکل سابق این مجموعه قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha