۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85105284
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جبهه مردمی فلسطین: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ثمره مقاومت است

تهران-ایرنا- جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از تصمیم وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه به این اتحادیه استقبال کرده و این اتفاق را ثمره مقاومت دمشق دربرابر توطئه‌ها اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، در بیانیه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین آمده است: این تصمیم گامی درست و نتیجه استواری و مقاومت سوریه و شکست نقشه‌های طراحی شده علیه آن است.

در این بیانیه تاکید شده که اتخاذ تصمیم درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در راستای اصلاح اشتباهی است که در قبال دمشق صورت گرفت و با این اشتباه عضویت این کشور دوازده سال به حالت تعلیق درآمد، دلیل آن نیز جهت‌گیری آشکار به نفع تروریسم بود که با حمایت بی‌سابقه سیاسی و مادی کشورهایی همراه شد که کارزار منزوی کردن دمشق و فشار برای تعلیق عضویت آن در اتحادیه عرب را رهبری کردند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در ادامه بر اهمیت تکمیل تصمیم وزرای خارجه عرب از طریق انجام اقدامات مشخص برای مقابله با محاصره سوریه و ارائه حمایت‌های لازم از آن برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ در این کشور تاکید کرد.

این جبهه همچنین با اشاره به بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مخالفت با تصمیم وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب درباره سوریه، نسبت به خطرات مداخله خارجی در این تصمیم هشدار داد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در این بیانیه همچنین از کشورهای عربی خواست که از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب درس گرفته و مسائل مربوط به اعراب را از دیدگاه حفظ منافع ملت‌های عرب حل و فصل کنند.

به گزارش ایرنا، شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز گذشته (یک شنبه) در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای رسما ازسرگیری مشارکت دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز بحران این کشور در اقدامی اشتباه عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورده و از همان زمان تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی وضع کرده بود.

شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه روز گذشته در نشست خود در شهر قاهره تصمیم شماره «۸۹۱۴» را تایید و اعلام کرد که از این پس حضور هیات‌های دولت سوریه در جلسات اتحادیه عرب و تمامی سازمان‌ها و نهادهای وابسته به آن ازسرگرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha