۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85105291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاهای زنجان از ظرفیت بالایی برای توسعه ورزش زورخانه‌ای برخوردار است

زنجان - ایرنا - رییس هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان گفت: روستاهای استان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه ورزش زورخانه‌ای برخوردار است و در صورت همکاری مسوولان برای توسعه این رشته در سطح استان اقدام خواهد شد.

محمود میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، افزود: اغلب روستاهای استان دارای گرمابه ها و آسیاب های قدیمی است و می توان از ظرفیت های آن برای راه اندازی زورخانه استفاده کرد.

میرزایی گفت: این هیات آمادگی دارد در هر نقطه ای از استان به ویژه مناطق روستایی نسبت به تجهیز زورخانه به لحاظ تجهیزات و تربیت نیروی انسانی اقدام کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی ورزش زورخانه‌ای در شهرها نیازمند توجه به استانداردهایی به ویژه ابعاد ۲۰ در ۲۰ است، اضافه کرد: مکان هایی سرپوشیده در ابعاد ۵.۵ در ۵.۵ نیز شرایط تبدیل شدن به گود زورخانه را دارد.

رییس هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان ادامه داد: مطابق با چارت سازمانی هیات های ورزشی، یک کمیته روستایی در فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای وجود دارد و شناسایی ظرفیت های روستایی به لحاظ مکان های فیزیکی و استعدادیابی را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از روستاهای استان به عنوان مثال والارود شهرستان زنجان ظرفیت های بالایی در حوزه ورزش دارد و ورزشکارانی را در رشته های مختلف پرورش داده است.

رییس هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان با تاکید بر فعال شدن کمیته روستایی استان، ادامه داد: هیچ مشکلی در استعدادیابی نداریم و با سازوکارهایی می توان مکان های فیزیکی مورد نیاز برای راه اندازی رشته مورد نظر را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۳۰ درصد کشتی گیران استان به روستای دیزج آباد زنجان اختصاص دارند و این موضوع بیانگر ظرفیت بالای این رشته و کشتی پهلوانی است و با مطالبه گری می توان به توسعه روز افزون این رشته کمک فراوانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha