۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85105399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات آژانس اتمی چین به عربستان رفت

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبر: 85105399
هیات آژانس اتمی چین به عربستان رفت

تهران-ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که هیاتی از آژانس اتمی چین با مقامات سازمان زمین شناسی عربستان، راه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های علوم زمین شناسی و انرژی زمین‌گرمایی جایگزین و راه‌های همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی و فناوری هسته‌ای را بررسی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه سبق امروز اعلام کرد: هیات چینی با عبدالله بن مفطر الشمرانی، مدیرعامل سازمان زمین شناسی عربستان، درباره سازوکارهای همکاری در چندین طرح مربوط به علوم زمین شناسی و پایگاه داده‌های ملی زمین شناسی گفت‌وگو کرد.

برپایه این گزارش، در این دیدار همچنین درباره امکانات و تجارب طرفین که ضامن بهبود دستاوردهای مشترک است، گفت‌وگو شد.

هیات چینی در ادامه برنامه سفر خود از کتابخانه حفاری عربستان بازدید کرد تا از سازوکار دیجیتالی‌سازی نمونه‌های حفاری هسته‌ای مطلع شود.

روزنامه سبق در ادامه آورده است، همچنین تصاویر طیف سنجی رنگی اجزای معدنی و نیز سیستم مدیریت پایگاه داده‌های اصلی حفاری که هماهنگ با پایگاه داده‌های زمین شناسی ملی عربستان است نیز (NGD) مورد بازدید هیات چینی قرار گرفت.

در همین راستا، سایت میدل ایست نیوز نوشت که این سفر هیات چینی در چارچوب دیدارها با مقامات سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای و رادیولوژیک عربستان و سازمان زمین شناسی این کشور برای بررسی راه‌های همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی و فناوری هسته‌ای است.

به نوشته این سایت،سازمان زمین شناسی عربستان در کنار طرح‌ها و اقدامات فعلی خود، بر روی بررسی انرژی‌های زمین گرمایی تجدیدپذیر جایگزین نیز کار می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha