۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85105479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب؛ محور رایزنی تلفنی بشار اسد و همتای الجزایری

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری سوریه در تماس تلفنی با همتای الجزایری خود پیرامون تصمیم شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب مبنی بر بازگشت دمشق به این اتحادیه گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه روسیا الیوم در این باره اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز در تماس تلفنی با عبدالمجید تبون همتای الجزایری خود، درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

اسد تشکر و قدردانی عمیق خود را از تبون به خاطر تلاش‌های خستگی ناپذیر این کشور برای بازگرداندن سوریه به جایگاه آن در اتحادیه عرب ابراز و برای ملت این کشور آرزوی پیشرفت و سعادت بیشتر کرد.

تبون نیز بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را ستود و نسبت به شکل گیری اقدام مشترک عربی برای دستیابی به آرزوهای ملت‌های عرب ابراز امیدواری کرد.

برپایه این گزارش، اسد و تبون در ادامه برای انجام دیدارهای متقابل و تعریف برنامه‌های کاری فشرده میان دو کشور به منظور تقویت مستمر روابط تاریخی متمایز میان سوریه و الجزایر توافق کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی پس از آن انجام شد که شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز گذشته (یک شنبه) در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی ازسرگیری مشارکت دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز بحران این کشور در اقدامی اشتباه عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورده و از همان زمان تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی وضع کرده بود.

شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه روز گذشته در نشست خود در شهر قاهره تصمیم شماره «۸۹۱۴» را تایید و اعلام کرد که از این پس حضور هیات‌های دولت سوریه در جلسات اتحادیه عرب و تمامی سازمان‌ها و نهادهای وابسته به آن ازسرگرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha