۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85105620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو سطح آماده‌باش واحدهای گشتزنی هوایی را افزایش داد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۶
کد خبر: 85105620
ناتو سطح آماده‌باش واحدهای گشتزنی هوایی را افزایش داد

تهران- ایرنا- یک مقام ناتو دوشنبه اعلام کرد که این پیمان نظامی در پی تقابل نزدیک میان یک جنگنده روس و یک هواپیمای لهستانی، سطح آماده‌باش واحدهای گشتزنی هوایی خود را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک مقام ناتو که نامش فاش نشد، گفت که یک هواپیمای نظامی روسیه روز جمعه در مجاورت یک هواپیمایی فرونتکس لهستانی بر فراز دریای سیاه در نزدیکی رومانی رفتار خطرناکی انجام داد.

وی افزود که ناتو در پاسخ به این رفتار خطرناک، آماده‌باش واحدهای گشتزنی هوایی خود را افزایش داده است.

این مقام گفت که ناتو «هشیار» است و سوالات بیشتر را به مقام‌های لهستانی ارجاع داد.

مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا ۲۳ اسفند ماه اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ روسیه به یک پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکای بر فراز دریای سیاه برخورد کرد که این امر موجب شد تا نیروهای آمریکایی این پهپاد را در آب‌های بین‌المللی سرنگون کنند.

ارتش آمریکا سپس تصاویری را منتشر کرد که نشان می داد ، یک جنگنده روسی برای یک پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه ایجاد مزاحمت کرده و با آن برخورد می‌کند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند این تصاویر که توسط مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا منتشر شد از دوربین پهپاد فیلمبرداری شده است و نشان می دهد که یک جت سوخو-۲۷ روسی پهپاد ام کیو ۹ آمریکا را «به صورت ناامن و غیرحرفه‌ای در حریم هوایی بین‌المللی رهگیری می‌کند.»

روسیه برخورد جنگنده‌های این کشور با این پهپاد را تکذیب کرد و آمریکا را مقصر دانست و به واشنگتن هشدار داد که پروازهای نظارتی «خصمانه» در نزدیکی مرزهای روسیه که برای کمک به اوکراین انجام می‌شوند را متوقف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha