۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85105836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شوراها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی دزفول همکاری کنند

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دزفول بر ضرورت نقش شوراها در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: شوراهای شهر و روستا همکاری لازم برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان دزفول را داشته باشند.

بهروز قمرزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شوراها سفیران و حافظان امنیت غذایی هستند و یکی از مواردی که امنیت غذایی را به خطر می‏اندازد تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که متأسفانه در شهرستان دزفول نسبت به استان بیشترین تغییر کاربری اتفاق افتاده؛ باید با کمک مردم، شوراها و دهیاری‏ها این کار متوقف شود.

وی گفت: شوراها به عنوان سفیران سلامت، سفیران تولید و چشمان دولت در بخش کشاورزی در راستای خدمت به مردم هستند و انتظار می رود با کمک آنها در راستای حفظ اراضی کشاورزی در هر منطقه با امور اراضی جهاد کشاورزی تعامل و ارتباط موثری داشته باشند و با تدوین یک برنامه منسجم در این راستا یک حرکت جهادی صورت گیرد.

قمرزاده اظهارکرد: در راستای تحقق منویات مقام ‌معظم رهبری و ایجاد نشاط در سطح جامعه در اراضی لم یزرع با کیفیت پایین طرحی پیشنهاد می شود که در صورت تصویب با جذب سرمایه گذار جهت رفاه حال همشهریان از تغییر کاربری در اراضی کلاس یک و حاصلخیز جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: سهل انگاری هایی برای مقابله با تغییر کاربری زمین های کشاورزی دزفول در گذشته انجام شده است که توقف این روند و برخورد قاطع با این پدیده به صورت جدی پیگیری می شود.

قمرزاده افزود: مدیریت شهری دزفول در مقابله با تغییر کاربری زمین های کشاورزی به کمک جهاد کشاورزی بیاید تا جلوی این قانون شکنی گرفته شود.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی مقرر شده است که از تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شهرستان دزفول جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود که همکاری نزدیکتر مدیریت شهری، دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی برای تحقق این مهم ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقداماتی که در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی دزفول انجام شده گفت: اخیرا ساخت و سازهای ۱۹۰ قطعه از زمین‌های کشاورزی قلع و قمع شدند و ۶ نقطه دیگر نیز مشخص شده که بزودی تخریب خواهند شد.

وی بر ضرورت ساماندهی باغ ویلاها نیز تاکید کرد و ادامه داد: پیشنهاد شده باغ ویلاها شناسنامه دار و مشمول مالیات شوند که در این خصوص، گردشگری، شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند.

قطعه بندی زمین های کشاورزی و تبدیل آنها به باغ ویلا, در سالهای اخیر به عنوان یکی از معضلات حوزه کشاورزی در دزفول مطرح بوده است.

به گزارش ایرنا, افزون بر 15 هزار باغ ویلا در شهرستان دزفول وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha