کره‌جنوبی و ژاپن سیستم راداری مشترک در برابر کره شمالی ایجاد می‌کنند

تهران- ایرنا - یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت مقامات نظامی کره جنوبی و ژاپن اوایل ماه آینده برای پیوستن رادارهایشان به یکدیگر از طریق سیستم آمریکایی جهت به اشتراک گذاری اطلاعات برای ردیابی به موقع موشک های بالستیک کره شمالی توافق می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رویترز، وزیران دفاع ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در حاشیه اجلاس دفاعی آسیا که قرار است اوایل ماه آینده میلادی در سنگاپور برگزار شود برنامه رسیدن به توافقی برای پیوستن رادارهای کره جنوبی و ژاپن از طریق سیستم آمریکایی برای ردیابی موشک های بالستیک کره شمالی را نهایی می کنند.

باتوجه به پرتاب های موشک های بالستیک کره شمالی که سال گذشته با سرعتی بی سابقه انجام شد، این ۳ کشور در ماه نوامبر سال گذشته برای تسریع اشتراک گذاری اطلاعات توافق کرده بودند. ژاپن و کره جنوبی هر کدام به شکل مستقل و جداگانه به سیستم ردیابی رادار آمریکا وصل هستند اما سیستم راداری این دو کشور به یکدیگر متصل نیست.

روابط میان آمریکا و این دو متحد آسیایی در ماه های اخیر و برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی گرم شده است. به علاوه فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در سئول دیدار کرد و درباره پیشرفت همکاری نظامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قرار است وزیران دفاع ژاپن و کره جنوبی جداگانه با یکدیگر در حاشیه اجلاس شانگری لادیالوگ که از ۲ تا ۴ ژوئن ( ۱۲ تا ۱۴ خرداد) در سنگاپور برگزار خواهد شد دیدار کنند. این دیدار نخستین دیدار از این دست از نوامبر سال ۲۰۱۹ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha