۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85105941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش ۲۵۰۰ داوطلب در هلال احمر شهرستان قدس

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85105941
آموزش ۲۵۰۰ داوطلب در هلال احمر شهرستان قدس

شهرقدس - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قدس گفت: از زمان استقرار جمعیت هلال احمر در شهرستان قدس ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیدند و در مدارس با تشکیل تیم‌های دادرس، آموزش‌هایی در زمینه خودامدادی و دیگر امدادی ارائه شده‌است. 

مجتبی طاعتی روز سیه‌شنبه به مناسبت هفته هلال احمر از (۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر در شهرستان قدس از تیرماه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با وجود مشکلات این واحد در حال حاضر یکهزار و ۶۰۰ عضو دارد که ۷۰ نفر از اعضا در برنامه ها و ماموریت‌های امدادی ما حضور و همکاری دارند و عمده فعالیت‌های ما بر عهده همین افراد و داوطلبان است.

وی همچنی از اعزام دانش آموزان برگزیده در تیم های منتخب، با طی کردن دوره های ویژه به المپیاد امداد و نجات خبر داد و افزود: حضور در هلال احمر عشق و علاقه می خواهد اما هر قدر هم سخت باشد وقتی جان یک انسان را نجات می دهیم یا به یک نیازمند کمک می کنیم، شیرینی آن همه سختی ها را از یاد می برد.
این مسئول با اشاره به جایگاه ویژه اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ما در این جمعیت مدیون داوطلبان هستیم که با جان و دل حضور پیدا کرده و در هر زمان آماده خدمت به هموطنان هستند.

آموزش ۲۵۰۰ داوطلب در هلال احمر شهرستان قدس

وی ادامه داد: از برنامه های هفته هلال احمر که از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت است، افتتاح دو خانه هلال احمر در روستاهای زرنان و هفت جوی که با توجه به دور بودن این دو منطقه از مرکز شهر، هدف از افتتاح این خانه ها خدمات رسانی هرچه بیشتر به کل مناطق شهرستان و فراهم آوردن زمینه مراجعه و آموزش به همه اهالی حتی در دورترین نقاط شهرستان است.

طاعتی از دیگر برنامه های این هفته را اجرای برنامه آموزشی تفریحی کوهپیمایی برای آقایان عنوان کرد و گفت: این اردو در کوه های اطراف شهرستان برگزار و در آن سعی شد امداد و نجات در کوهستان و مسیر های صعب‌العبور به اعضا بازآموزی شود.

آموزش ۲۵۰۰ داوطلب در هلال احمر شهرستان قدس

وی بازدید بانوان عضو از باغ ملی گیاه شناسی در اردوی یکروزه و دیدار و تجلیل از خانواده سه شهید شهرستان قدس را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس نیز از هفته قبل برای ۷۰ نفر از داوطلبان کلاسهای آموزشی دایر شده که در حال آموزش هستند.

آموزش ۲۵۰۰ داوطلب در هلال احمر شهرستان قدس

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قدس گفت: در موضوع حمایتی نیز موفق شدیم اعتبارات خوبی را به شهرستان وارد کرده و برای پنج خانواده وام قرض الحسنه و به چند خانواده دارای بیمار سرطانی چهار میلیارد ریال کمک هزینه درمان و معیشت پرداختیم، در ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های مذهبی نیز به تهیه و توزیع غذای نذری اقدام کردیم.

وی اظهار داشت: هر کسی باید تجهیزات و کمک‌های اولیه را در خانه، محل کار و خودرو داشته و نسبت به فراگیری اصول اولیه این کمک ها اقدام کند، چه بسا همین آموزش‌های کم و مختصر می تواند جانی را در مواقع بحرانی نجات دهد.

این مسئول با اعلام شماره تماس ۱۱۲ خاطرنشان کرد: این شماره تلفن بین المللی است که حتی با گوشی بدون سیم کارت نیز امکان پاسخگویی و اعزام نزدیکترین تیم عملیاتی وجود دارد.

طاعتی یادآور شد: شهروندان با مراجعه و نام نویسی در واحد آموزش می توانند در کلاسهای جمعیت شرکت و گواهینامه دریافت کنند، حتی در صورت درخواست گروهی از مجتمع های مسکونی، مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و کارخانه ها مربیان اعزام شده و به صورت رایگان به آموزش کمک های اولیه اقدام می شود.

شهرستان قدس در غرب پایتخت با وجود جاده های بین المللی و پرتردد، بافت فرسوده و متراکم شهری و خیابان‌های عمدتا تنگ و باریک از نقاطی است که امداد رسانی در آن سخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha