۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85105974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل پرونده‌ جرایم اقتصادی در گلستان ۳۰ درصد بیشتر شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85105974
تشکیل پرونده‌ جرایم اقتصادی در گلستان ۳۰ درصد بیشتر شد

گرگان - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: سال گذشته ۲۲۱ پرونده مرتبط با جرایم اقتصادی در استان تشکیل شد که نسبت به سال ماقبل نشان‌دهنده رشد ۳۰ درصدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ عباسعلی پهلوان‌نسب روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: همچنین سال گذشته و در ارتباط با این پرونده‌ها ۲۵۱ نفر دستگیر شدند.

وی بیان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده جرایم اقتصادی پارسال هم ۱۲ هزار میلیارد ریال بود.

 وی اظهار کرد: سال گذشته برای زمین‌خواری ۶۰ پرونده در گلستان تشکیل شد که در آن ۶۸ نفر کاربری ۱۰۵ هکتار عرصه و زمین به ارزش ۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد را به صورت غیرقانونی تغییر داده بودند.

پهلوانی‌نسب افزود: در حوزه احتکار هم سال گذشته ۱۲۵ پرونده تشکیل شد که ارزش مجموع پرونده ها ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: همچنین پارسال در ۵۶ پرونده کالاهای اساسی از جمله آرد، روغن خوراکی، گندم، برنج، قند و شکر و نهاده‌های دامی کشف شد که ارزش کالای کشف شده هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال برآورد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: سال گذشته همچنین یک محموله ۳۰۰ هزار کیلوگرمی گندم به ارزش ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مراوه‌تپه، یک محموله ۵۱۰ هزار کیلوگرمی گندم و ۵۰ هزار کیلوگرمی جو در مجموع به ارزش ۶۵ میلیارد ریال به همراه یک محموله دیگر ۳۲۵ هزار کیلوگرمی گندم و ۵۰ هزار کیلوگرمی جو به ارزش ۴۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال هر ۲ در شهرستان کردکوی کشف شد.

پهلوانی‌نسب با بیان این که چند مورد پرونده فرار مالیاتی در فروردین ماه سال جاری تشکیل شد گفت: کشف ۲ زمین‌خواری در گنبدکاووس هر یک به میزان ۱۸۰ هزار مترمربع و ۱۰۰ هزار مترمربع و ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال و ۱۰۰ میلیارد ریال، کشف برنج احتکار شده در ۲ مرحله در گرگان به ترتیب به میزان ۹۵ هزار و ۳۶ هزار کیلوگرم به ارزش هر کدام ۶۸ میلیارد ریال و ۲۹ میلیارد ریال در کنار کشف ۴۵۰۰ کیلوگرم برنج به همراه ۳۹۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی و ۶۰ تن سبوس به ارزش مجموع ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در گرگان از مهمترین کشفیات فروردین ماه امسال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha