آموزش خود امدادی و دیگر امدادی برای مقابله با حوادث باید گسترش یابد

اهواز- ایرنا- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خود امدادی و دیگر امدادی از اهداف ارائه آموزش های هلال احمر است و برای کاهش خسارت جانی و مالی هنگام وقوع حادثه باید این آموزش در جامعه گسترش و ترویج یابد.

مجتبی طحان سه شنبه ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم اگر بدانند در هنگام وقوع حادثه چگونه رفتار کنند شاهد خسارت های مالی و جانی نخواهیم بود.

وی گفت: با یادگیری اقدامات مقابله با حوادث و کمک های اولیه، ترس و اضطراب در فرد در هنگان مواجه شدن با حوادث بسیار کاهش می یابد، از تمامی آحاد جامعه خواستاریم در کلاس های آموزشی مقابله با حوادث این جمعیت حضور یابند و آموزش ببینند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه ایران بین ۱۰ کشور بلاخیز دنیا است افزود: در زمان وقوع حادثه اگر دستگاه های امدادی و دولت هم به درستی ورود کنند باز هم ممکن است زمان برای امدادرسانی با تاخیر باشد به همین دلیل ضروری است که هر فرد با اقدامات مقابله با حوادث آشنا باشد.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های امدادی یکی از مقوله ها و وظایف مهم این دستگاه است ادامه داد: به عنوان مثل در سیل سال ۹۸ اگر مردم به صورت خودجوش اقدام به ایجاد سیل بندر نمی کردند قطعا خسارت های بیشتری بر استان وارد می شد؛ فراگیری آموزش های امدادی می تواند تا ۵۰ درصد میزان خسارت مالی و جانی را کاهش دهد.

طحان اظهارکرد: از یکسال گذشته جمعیت هلال احمر استان به طور جدی آموزش های امدادی و مقابله با حوادث در مکان های عمومی را با هدف آمادگی خانواده ها در برابر حوادث و مخاطرات آغاز کرده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: دوره های آموزش هلال احمر به صورت رسمی و غیر رسمی و به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار و برای افرادی که آموزش می بینند گواهینامه صادر می شود.

هفته هلال احمر از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha