۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85106045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: تعارض شهرداری و شهرک‌های صنعتی از موانع تولید در شهرقدس است

شهرقدس - ایرنا - نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موانع تولید در شهرقدس تعارض بین شهرداری و شهرک های صنعتی است که توسط بخش خصوصی اداره می شود.

به گزارش ایرنا، حسن حق وردی شامگاه دوشنبه در نشست رفع موانع تولید شهرستان قدس اظهار داشت: این تعارض در بحث توسعه و ساخت و ساز در این شهرکها به بخش خصوصی لطمه می زند که مدیریت شهرک مجوزی داده اما شهرداری آنرا لغو می کند و یا عکس این کار انجام می شود.

وی بابیان اینکه مشکلات بیان شده و برخی چالش‌ها در رابطه با تولید در شهر ستان قدس آزار دهنده است، خاطرنشان کرد: عمده صنایع و تولید کنندگان در شهرستان خصوصی هستند و شاید فقط یک درصد از بخش دولتی در صنایع شهرقدس حضور داشته باشند که ما باید زمینه توسعه فعالیت را برایشان مهیا کنیم.
این نماینده مجلس افزود: در بحث خدمات نظیر آب و برق و گاز نیز مشکلات متعددی برای تولید کنندگان وجود دارد.

شهرستان قدس در حوزه صنایع دارای تاریخ چندین دهه است

فرماندار شهر قدس نیز در این نشست گفت: شهرقدس با ظرفیت بالا در حوزه صنایع دارای تاریخ چندین دهه است ولی موانع و مشکلاتی در امر تولید دارند.

وحید گلی کانی با بیان برخی از مهمترین چالش های تولید اظهار داشت: با گسترش شهرستان طی سال‌های اخیر شهرکهای صنعتی در جوار بافت مسکونی قرار گرفته که همین امر مشکلاتی را برای هر ۲ طیف ایجاد کرده است.

وی مخالفت اداره کل محیط زیست استان تهران با فعالیت برخی صنایع و گسترش و توسعه آنها را بخشی از این مشکلات نام برد و افزود: برخی صنایع عملا در آلودگی محیط زیست نقشی ندارند ولی به علت تداخل محدوده شهرک صنعتی با محدوده و حریم شهر موضوع مثلا ساخت و ساز توسط محیط زیست متوقف شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اراضی شهرستان از موقوفات خاص هستند، خاطرنشان کرد: در پلاک ۲۴ که خیلی از شرکت‌ها در آن مستقر هستند، مشکل سند مالکیت وجود دارد که جهت سپردن وثیقه ملکی برای دریافت وام با مشکل مواجه هستند.

مشکل بیمه قالی بافان

گلی کانی یکی از صنایع دستی شهرستان را قالی و گلیم بافی عنوان کرد و گفت: در گذشته نه چندان دور در شهرستان سه هزار قالی باف اشتغال داشتند که در حال حاضر علی رغم پرداخت یارانه توسط دولت، بیمه آنها مغفول مانده و مسئولان شرط بیمه گذاری را بافت روزانه چهار هزار گره می دانند.

وی اضافه کرد: اگر مشکل بیمه قالی بافان شهرقدس حل شود بیش از یک هزار بافنده در زمینه مشاغل خانگی فعالیت خواهند داشت.

فرماندار شهرقدس درخواست تولید کنندگان به ویژه پوشاک در شهرستان را در خصوص تبدیل پروانه صنفی به صنعتی از دیگر مطالبات شرکت‌های تولیدی برشمرد و اظهار داشت: صدور این پروانه جهت استفاده از مزایای صنعتی و مورد نیاز جهت دریافت مجوز ساخت و ساز برای توسعه واحدها است.

این مسوول دریافت وام‌ها را از دیگر موانع پیش روی تولید نام برد و گفت: گاهی با برآورد مبلغ تسهیلات، صنایع را به بانک عامل معرفی می کنیم، اما در آنجا با کارشناسی مجدد با افت مبلغ وام مواجه می شوند و هنوز از اسفندماه تا کنون دستورالعمل پرداخت وام به بانک‌ها از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

گلی کانی موضوع تامین انرژی صنایع را از دیگر چالش‌ها در سال گذشته بیان کرد و عدم ارائه مطلوب خدمات توسط ادارات خدمت رسان را از مهمترین علت های این مسئله عنوان کرد.

وی همچنین معرفی معادن و تعدادی از صنایع در شهرستان را به عنوان آلاینده محیط زیست و تعطیلی ۲ ماهه آنها از دیگر موانع شمرد و یادآور شد: ۷۰ معدن شن و ماسه و تولید کننده آسفالت و بتون در محدوده شهرستان فعالیت دادند که با این تعطیلی ها مواجه هستند که اگر ما عوارض آلایندگی را دریافت می کردیم جا داشت که در این ایام تعطیل شوند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران دارای صنایع فعال و گسترده ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha