۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85106083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام دانشگاهی اسپانیا: نقش دانشمندان ایرانی در حوزه اسلام شناسی برجسته و تحسین برانگیزاست

تهران - ایرنا - رییس دانشکده الهیات دانشگاه کاتولیک کمییاس اسپانیا ؛ نقش و جایگاه دانشمندان ایرانی را در حوزه اسلام شناسی برجسته توصیف کرد و گفت که ایران به عنوان کشوری با تمدن و تاریخ غنی ، دانشمندان بسیاری را در حوزه اسلام شناسی تربیت کرده است که تاثیرات جهانی و تاریخی بسیاری داشته اند .

به گزارش ایرنا ؛ فرانسیسکو رامیرز رئیس دانشکده الهیات دانشگاه کاتولیک کمییاس(Comillas) در دیدار محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا ؛ همچنین به وجوه مشترک میان دو دین اسلام و مسیحیت در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت : جهان امروز نیازمند گفتمان منطقی میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف است و یکی از بسترهای ایجاد چنین گفتمانی برگزاری همایش های مشترک است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری همایش مشترک اسلام و مسیحیت که قرار است امسال با مشارکت دانشگاه کاتولیک کمییاس اسپانیا و مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شود ؛ ابراز امیدواری کرد با برگزاری این همایش ارزش هایی نظیر اخلاق و معنویت بر جهان بشریت حاکم شود.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا نیز در این دیدار گفت : وجوه بسیاری در حوزه انسانی، الهیات و موضوعات اجتماعی وجود دارند که نشان دهنده نزدیکی دیدگاه مسیحیت و اسلام می باشند . در عصری که با توطئه دشمنان ضد دین، تفکر سکولاریسم در بین پیروان نسل جوان مسلمان و مسیحی نفوذ کرده است طرح مباحث دینی و انسانی می تواند از این آسیب جلوگیری کند لذا برگزاری همایش های مشترک می تواند در روابط مسالمت آمیز بین مسیحیان جهان و مسلمانان بویژه شیعیان تاثیرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که در همایش مشترک یادشده موضوعاتی از جمله عدالت اجتماعی از منظر اسلام و مسیحیت ؛ کرامت انسانی از منظر اسلام و مسیحیت ؛ محیط زیست از نظر اسلام و مسیحیت ؛ حقوق بشر از منظر اسلام و مسیحیت مورد بحث و تبادل نظر قرا رگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha