۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85106119
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشنواره ملی شیخ بهایی خاستگاه انتقال فناوری به مدیریت شهری است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: جشنواره ملی "فن‌آفرینی شیخ بهایی" خاستگاه انتقال فناوری از شرکت‌های دانش بنیان به بخش مدیریت شهری و هوشمندسازی شهرهاست.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز سه‌شنبه به نقل از مهدی فردانی اضافه کرد: مدیریت شهری راهی جز تکیه به فناوری ندارد و جشنواره شیخ بهایی این فناوری را از سمت شرکت‌های دانش بنیان به شهرداری‌ها روانه می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال نخستین جایزه ویژه مدیریت شهری در جشنواره شیخ بهایی به شرکت های دانش بنیان برتر در این زمینه اعطا می شود، اظهار داشت: این جشنواره اهمیت ویژه‌ای برای مدیریت شهری دارد زیرا فن آفرینی یک انتخاب نیست بلکه الزامی برای ارتقای عملکرد و افزایش شفافیت است.

فردانی همچنین با تاکید بر اینکه جشنواره شیخ بهایی اثرگذاری بالایی در زیست بوم فناوری دارد، گفت: شرکت‌های حاضر در این دوره از جشنواره با پیشرفت نسبت به دوره های گذشته و با درک فضای اجرا و ارائه محصول شرکت کردند و از مرحله ایده‌های ذهنی به راهکارهای عملیاتی سوق پیدا کردند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان افزود: این یکی از بهترین نویدها برای تجاری سازی و عملیاتی سازی ایده‌های فناورانه بمنظور جهش عملکرد در حوزه مدیریت شهری است.

وی درباره طرح‌های ارائه شده در جشنواره شیخ بهایی با محوریت هوشمند سازی شهر، توضیح داد: در این طرح ها، تجربه‌های مشابه در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفته که اتفاق بسیار مثبت است از طرفی برای رسیدن به شهر هوشمند، مدیریت شهری به درک استفاده از هوشمندسازی رسیده است و با عزم جدی در این مسیر قدم برمی‌بردارد.

وی با تاکید بر نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در روند هوشمندسازی کلانشهرها اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان لبه دوم قیچی است که ما به وسیله آن می‌توانیم جهش بزرگ به منظور هوشمندسازی شهر را رقم بزنیم.
هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

علاوه بر بخش های مسابقه ای طراحان کسب و کار و فن آفرینی، جایزه ویژه مدیریت شهری در هفدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی به همت شهرداری و شورای شهر اصفهان به طرح های فناورانه برتر با محورهای شهری مانند آب، محیط زیست، پسماند، حمل و نقل و آتش نشانی جوایزی اعطا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha