۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85106245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه از لغو روادید و از سرگیری‌ها پروازها با گرجستان خبر داد

تهران- ایرنا- کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای از نظام بدون روادید و از سرگیری پروازها با گرجستان که از سال ۲۰۱۹ متوقف شده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که کاخ کرملین روز چهارشنبه آن را منتشر کرد، ممنوعیت شرکت‌های هواپیمایی روسی برای پرواز به گرجستان برداشته شد.

بر اساس این سند حکم پیشین پوتین در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد ۱۳۹۸) مبنی بر اینکه خطوط هوایی روسیه اجازه پرواز بین روسیه و گرجستان را ندارند، از اعتبار ساقط شده است.

رئیس جمهوری روسیه در فرمان جداگانه‌ای دستور لغو روادید با گرجستان که از ۱۵ مه آغاز می‌شود را صادر کرد؛ در نتیجه شهروندان گرجستان می‌توانند بدون صدور روادید و با اسناد هویتی معتبر به خاک روسیه وارد شوند.

این قانون شامل حال شهروندانی که برای فعالیت‌های کارگری یا اقامت بیش از ۹۰ روز به روسیه سفر می‌کنند، نخواهد شد.

پروازهای مسافربری بین روسیه و گرجستان چهار سال پیش به دستور پوتین و دلیل ناآرامی‌ها در این کشور منطقه قفقاز برای مدت نامعلومی متوقف شد.

وزیر حمل و نقل روسیه امروز به اسپوتنیک گفت که خطوط هوایی روسیه به صورت هفتگی هفت پرواز مستقیم از مسکو به تفلیس و برعکس انجام خواهند داد.

وی اعلام کرد: ناوگان‌های هوایی در حال آماده شدن برای از سرگیری پروازها هستند و این روند با هواپیماهای ساخت داخل انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha