سمنان همچنان استان پیشتاز کشور در مقابله با بیماری‌های دام و طیور است

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به جایگاه برتر این استان در مقابله با بیماری‌های دام و طیور گفت: کانون بیماری‌های دامی در استان سال گذشته ۷۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا حسینی روز سه‌شنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات دامپزشکی استان سمنان افزود: کانون بیماری‌های دام در استان سمنان به واسطه تامین اعتبار به هنگام برای خرید سم، واکسن و تجهیزات آزمایشگاهی، سال گذشته ۷۱ درصد کاهش یافت.

وی افزود: سمنان از ماه اسفند تا پایان مهر ماه در معرض خطر شیوع بیماری های انگلی و تب کریمه کنگو قرار دارد و تا امروز گزارشی از شیوع تب‌کریمه کنگو در استان سمنان گزارش نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: چهار هزار لیتر سم خریداری و عملیات سمپاشی با همراهی بسیج سازندگی به منظور پیشگیری از تب‌کریمه کنگو در حال انجام است.

علت نوسان قیمت و میزان گوشت مرغ موجود در بازار

حسینی گفت: مصرف گوشت مرغ در استان سمنان میانگین روزانه ۴۵ تا ۵۰ تن در روز است و جوجه‌ریزی در اسفند ماه به دلایل مسایل مختلف مانند اختلاف قیمت جوجه و نهاده که در کلان کشور رخ داد، جوجه‌ریزی کاهش یافت که این کمبود در اردیبهشت خود را نشان می‌دهد، اما میزان عرضه بر مبنای نیاز تامین می شود.

وی یادآور شد: تقاضای کاذب مورد مطالعه قرار گرفت و تقاضای گوشت مرغ در بازار کاذب است، چرا که در برخی روزها تا ۹۰ تن نیاز روزانه بازار استان سمنان رصد شده است.

سمنان همچنان استان پیشتاز کشور در مقابله با بیماری‌های دام و طیور است

حسینی تاکید کرد: کمبود گوشت مرغ ناشی از کاهش عرضه نیست و امروز ۵۶ تن و بالاتر از میانگین نیاز در استان سمنان توزیع شد و سمنان استان معین تهران در زمینه تامین گوشت مرغ است و ۱۰۰ تنگوشت مرغ از سمنان برای تهران باید تامین شود که تامین نیاز استان در اولویت است و کمتر از این میزان به تهران ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۳۵ تا ۴۰ درصد گوشت مرغ استان در شهرستان شاهرود و سمنان توزیع می‌شود.

تحقق ۱۰۶ درصدی تعهد اشتغال دامپزشکی سمنان

وی افزود: تعهد اشتغال اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان در سال گذشته ۱۱۲ نفر بود و این اداره‌کل موفق به اشتغالزایی برای ۱۱۹ نفر شد.

حسینی بیان کرد: اعتبارات تملک اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته بود و با پیگیری ۲۶ میلیارد تومان نقدینگی از محل اعتبارات ملی به استان سمنان تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: اعتبارات ملی تخصیص یافته به استان سمنان پنج برابر اعتبار مصوب تملک استانی است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرد: سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی آماده دریافت گزارش مردمی در بخش‌های مختلف است و شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را در زمینه فرآورده‌های دامی و گوشتی و بیماری‌های دام و طیور گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha