۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85106350
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

خط تولید سرنگ پریفیلد و طرح نوسازی بزرگترین سایت تولید آمپول در رشت به بهره‌برداری شد

رشت - ایرنا - خط تولید سرنگ از پیش پرشده (پریفیلد) و طرح نوسازی و بهسازی خطوط بزرگترین سایت تولید محصولات تزریقی کم حجم کشور با حضور مسئولان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، خط تولید سرنگ از پیش پرشده(پریفیلد) با تولید سالانه ۱۰ میلیون عدد و بزرگترین خطوط تزریقی بهسازی شده محصولات کم حجم در کشور با تولید سالانه حدود ۲۴۰ میلیون آمپول در رشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) در این مراسم عنوان کرد: این خطوط با تلاش بسیار و با توجه به نیاز کشور ایجاد و نیز مورد بازسازی قرار گرفت و امیدواریم که شاهد تولید روزافزون محصولات مورد نیاز این بخش در این شرکت باشیم.

منصور نکویی‌نیا افزود: هدفگذاری ما آن است که با تعامل و همفکری پروژه‌ها را تجاری سازی کرده و با افزایش تولید در سایر شرکتها، ظرفیت تولید دارو را با خرید دستگاههای جدید و نیز مرمت و بازسازی دستگاه‌های موجود بالا برده و به صادرات بیشتر نیز فکر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینک حدود ۱۱ هزار نفر در شرکت‌های دارویی تیپیکو مشغول بکارند که از این تعداد حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه نخبگان هستند و حضور آنان در این شرکت بسیار اهمیت دارد چون این نخبگان می‌توانند داروها موردنیاز کشور را با فناوری نوین و دانش بنیان تولید کنند.

صادرات تولیدات دارویی هدفگذاری ماست

مدیرعامل شرکت داروسازی کاسپین تامین نیز در مراسم افتتاحیه این پروژه‌ها عنوان کرد: از سال ۸۳ این شرکت کلید خورد که پس از مدتی با وقفه مواجه شد اما در اوایل دهه ۹۰ دوباره با مشاوره گرفتن از یک شرکت ایتالیایی فعالیت آن آغاز شد.

روزبه رسولی افزود: اواخر دهه ۹۰ نیز بخش عمرانی و نصب دستگاه‌ها انجام شد و هم اینک بزرگترین سایت تولیدی آمپول کشور در این مرکز راه اندازی شده که میزان هزینه انجام شده حدود ۱۷.۵ میلیون یورو می‌باشد.

وی ادامه داد: البته از پاییز سال گذشته خط تولید آماده بهره‌برداری شد و مجوزهای سازمان غذا و دارو نیز اخذ شده و بر اساس استانداردهای روز دنیا این شرکت را استانداردسازی کردیم و هدف اصلی ما نیز صادرات است که هم اینک به کشور عمان صادرات داریم و در مراحل بعدی نگاه ما کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای اروپایی است.

اشتغالزایی جدید ۴۰ نفر

مدیر این کارخانه داروسازی هم با اشاره به افتتاح و بهسازی چند خط تولید اظهار کرد: با وجود اینکه خط آمپول ما در سال گذشته ۲۴۰ میلیون عدد تولید داشته اما با بهسازی انجام شده پیش بینی می شود این رقم امسال به ۲۵۰ میلیون عدد برسد.

حسین مجیدی افزود: البته تصمیم بر آن است خط تولید آمپول را سالانه به حدود ۳۰۰ میلیون عدد در سال برسانیم که امید است برای سال آینده این امر محقق شود تا به صادرات بیش از پیش فکر کنیم.

وی بیان کرد: برای افتتاح خط پریفیلد و همچنین بهسازی خط تولید آمپول، ۴۰ نفر مشغول بکار شدند تا تعداد افرادی که در این شرکت فعالیت دارند به حدود ۵۰۰ نفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: سهام اصلی این شرکت با ۸۰ درصد متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین اجتماعی(شستا)، حدود پنج درصد به بیمه مرکزی و حدود ۱۰ درصد نیز در دست سهامداران و مردم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha