۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85106400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه وزنه بردار زنجانی در مسابقات آسیایی حضور دارند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبر: 85106400
سه وزنه بردار زنجانی در مسابقات آسیایی حضور دارند

زنجان - ایرنا - سرمربی وزنه برداری زنجان گفت: هم اکنون مسابقات وزنه برداری بزرگسالان آسیا، گزینشی المپیک در کشور کره جنوبی در حال برگزاری است که در این رقابت ها سه ورزشکار شایسته زنجانی حضور دارند.

علی نصرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم، امیر عزیزی و مهدی کرمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم، ورزشکاران زنجانی حاضر در مسابقات وزنه برداری آسیایی هستند.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد نفرات تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان به این استان اختصاص دارد که این مهم نشانگر وجود استعدادها و لزوم سرمایه گذاری بیشتر در این بخش است.

سرمربی وزنه برداری زنجان ادامه داد: بر این اساس در اولین روز برگزاری رقابت ها حسین سلطانی ملی پوش زنجانی در دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات وزنه بردای قهرمانی آسیا و رقابت با ورزشکارانی از کشورهای قزاقستان، چین تایپه و کره جنوبی توانست در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرم مدال نقره کسب کند.

وی اظهار کرد: این ورزشکار در حرکت ۲ ضرب با مهار وزنه ۱۸۴ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلای ۲ ضرب و مجموع شد.

نصرتی افزود: این وزنه بردار توانمند زنجانی درصدد ثبت رکورد آسیایی وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی بود که با وجود تلاش ها موفق به مهار آن نشد.

سرمربی وزنه برداری زنجان در خصوص وضعیت دیگر حریفان وزنه برداران زنجانی در این رقابت ها ادامه داد: ورزشکاران زیادی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم شرکت کرده اند که می توان گفت، رقابت سنگینی پیش روی آنان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: حسین سلطانی برای ورود به المپیک و کسب امتیازهای لازم باید پنج مرحله مهم را سپری کند که اولین آن شرکت در رقابت ها آسیایی کره جنوبی است.

به گفته این کارشناس ورزشی، تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران با ۱۰ ورزشکار در مسابقات آسیایی حضور یافته که سهم ورزشکاران زنجانی در این رقابت ها بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha