۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبر: 85106417
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولید نهال نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت به ۱۷۰ میلیون اصله رسید

جیرفت- ایرنا- مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: ۱۷۰ میلیون اصله نهال امسال تولید شده و کارهای لازم برای تامین ۲۰۰ میلیون اصله نهال تا پاییز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا رضا احمدی روز سه‌شنبه در جریان سفر به جیرفت و بازدید از نهالستان منابع طبیعی جنوب کرمان اظهار کرد: پیش بینی می شود تا آخر مهر ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در نهایت آماده کاشت برای امسال شود.
وی با بیان اینکه مکان اجرای کاشت نهال های تولید شده هم مشخص شده و باید تا پایان اردیبهشت ابلاغ شود افزود: کمیته علمی در حال پیگیری این کار است که از اردیبهشت آغاز می شود و تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.
احمدی اضافه کرد: بعد از اولین بارندگی پاییزه موضوع کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: با فعال سازی ۱۹۲ نهالستان در کشور اکنون تمامی شهرستان های کشور به کارگاه فعال تولید نهال تبدیل شده‌اند.
احمدی یادآور شد: طرح کاشت یک میلیارد درخت نهصتی مردمی است و تمام آحاد در آن سهم دارند که بخش خصوصی می تواند نقش موثری داشته باشد.
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: تلاش کردیم کارآفرینان، صاحبان صنایع و افرادی همچون متخصصان و دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این طرح حضور داشته باشند.
احمدی در مورد شرایط این طرح در استان کرمان هم اظهار کرد: قصد داریم طی چهار سال در مجموع ۲۰ میلیون نهال در استان تولید کنیم.
وی اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله آن تولید شده است و تا مهرماه تولید پنج میلیون نهال به پایان خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha