آمریکا روسیه را متهم به استفاده از گرسنگی بعنوان سلاح جنگی کرد

نیویورک - ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، روسیه را متهم به جلوگیری از حمل و نقل غلات از بنادر اوکراین و کمبود غذا در بازارهای جهانی کرد و گفت: روسیه باید استفاده از گرسنگی مردم به عنوان "یک سلاح جنگی" علیه اوکراین را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری با همتای انگلیسی خود در وزارت خارجه آمریکا افزود: روسیه بار دیگر در فعالیت های خود در دریای سیاه از حمل و نقل غلات از بنادر اوکراین جلوگیری می کند. این اقدام مستقیماً به کمبود غذا در بازارهای جهانی منجر می شود." روسیه باید استفاده از گرسنگی مردم به عنوان "یک سلاح جنگی" علیه اوکراین را متوقف کند.

بلینکن گفت: وزیر امور خارجه انگلیس هوشمندانه گفته است که همکاری نزدیک آمریکا و انگلیس، منجر به "جهانی  سالم تر، شادتر، امن تر و مرفه تر است. من کاملا با نظر او موافقم."

وزیر خارجه دولت بایدن اضافه کرد: ایالات متحده و بریتانیا طرفدار تمدید فوری قرارداد غلات هستند.

بلینکن تصریح کرد: انتظار من این است که اوکراینی‌ها تجهیزات و آموزش لازم را برای ادامه بازپس‌گیری  موفقیت آمیز  قلمرو خود را در اختیار خواهند داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش در مورد چین گفت: نکاتی که در مورد آنها به همکاران خود در  دولت چین  اطلاع داده ایم، از دیدگاه ما در تعامل میان دو کشور اهمیت دارد. رئیس جمهور دو کشور هنگام دیدار سال گذشته در بالی توافق کردند که  خطوط ارتباطی آمریکا و چین تقویت شود.

وزیر خارجه انگلیس مدعی تعهد به ایجاد و صلح و رفاه در جهان شد 

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس که برای رایزنی با مقامات آمریکایی در خصوص آخرین تحولات جنگ اوکراین و دیگر موضوعات بین المللی به واشنگتن سفر کرده است، در این نشست خبری گفت: "ما به مسائل مهم روز توجه داریم. به آنها رسیدگی می کنیم و  به طور موثر در مورد آنها گفتگو می کنیم."

کلورلی ادامه داد:ما همچنان متعهد به ایجاد صلح و رفاه در سراسر جهان هستیم، همانطور که این کار را در سودان انجام می دهیم. ما به دستیابی به این نتیجه در اوکراین متعهد هستیم.

وی ادامه داد:ما همچنان متعهد به ایجاد صلح و رفاه در سراسر جهان هستیم، همانطور که این کار را در سودان انجام می دهیم. ما به دستیابی به این نتیجه در اوکراین متعهد هستیم.

انگلیس هم روسیه را متهم به ایجاد مانع در صادرات غلات اوکراین کرد

کلورلی  در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: "ما قصد داریم ابزار مورد نیاز اوکراینی ها را در اختیار آنها قرار دهیم تا با موفقیت از خود در برابر تهاجم روسیه دفاع کنند.  روسیه باید ایجاد مانع در مقابل  صادرات غلات اوکراین را متوقف کند. مسکو باید اجازه دهد تا غذا  به مردمی که بیشتر از همه به آن نیاز دارند, برسد. این اقدامات صحیح نیست."

وزیر خارجه انگلیس در خصوص اوکراین گفت:  نتیجه این درگیری بر سراسر جهان تاثیر خواهد داشت. من بارها گفته ام که جهان نظاره گر ما می باشد. آنها می خواهند عزم ما را ببینند. پیامی که اکنون ارسال می کنیم, مهم است. ما باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم، صرف نظر از اینکه آیا این حمله آتی دستاوردهای بزرگی در میدان جنگ داشته باشد یا خیر.

وی در ارتباط با چین نیز افزود: "ما باید مستقیماً، فعال  و به طور منظم با چین در مورد حفظ صلح در امتداد تنگه تایوان و همچنین مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی, تعامل داشته باشیم."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha