۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85106886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم کار سنگین رتبه بندی معلمان را عملی کرد 

کرج - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: دولت قدرشناس سیزدهم ، کار سنگین رتبه بندی معلمان را عملی کرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا،" احمد محمود زاده " سه شنبه شب در جشن متمرکز هفته بزرگداشت معلم شهر کرج در تالار شهیدان نژاد فلاح افزود: رتبه بندی معلمان موضوع مهمی است که نیاز به ادامه یافتن برای اجرای کامل آن دارد، زیرا از ۲۳ محور رتبه بندی پنج محور آن در مورد نیروی انسانی و مابقی در راستای کیفیت بخشی آموزش و پرورش است.
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش همه مسوولان باید کار کنند چرا که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان خوب فرمودند که چاره ای جز برنامه ریزی برای آموزش و پرورش و جایگاه معلم در سطح جامعه نداریم.
معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین سخت است، اضافه کرد: معلمان در ۴۴ سال گذشته همواره در دوران دفاع مقدس و سایر صحنه ها نقش آفرینی و آگاهی بخشی کرده اند.
وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی نظام آموزش و پرورش وظیفه بستر سازی برای پیشرفت، عدالت و پایه ریزی برای تمدن نوین اسلامی و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی را عهده دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: کار معلمی مبارزه با جهل و نادانی است و در این راه باید از معلم شهید استاد گرانقدر مرتضی مطهری که تبیین گر بودند الگو بگیریم.
وی از استاد شهید مطهری به عنوان اندیشمند و فیلسوفی عالیقدر یاد کرد و یادآورشد: اگر انقلاب اسلامی در روح و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) تجلی پیدا نمود ، اندیشه مطهری آن را تفسیر و تدوین کرد.
محمود زاده گفت: در طول دوران مبارزه و بعد از آن اندیشه مطهری راهبری فکری و مبارزات را هدایت می کرد و آثارش او را به منبع معرفت برای مؤلفان و مبارزان انقلابی تبدیل کرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی کشور افزود: آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی از کلاس درس توسط معلم طراحی و مهندسی می شود چون مهمترین سرمایه نیروی انسانی در دست معلمان برای آینده انقلاب تربیت می شود.

وی تاکید ‌کرد: دشمن از قوی تر شدن ایران هراس دارد و به خاطر همین به بهانه های مختلف به دنبال تعطیل کردن کلاس درس و مدارس است تا جریان سازی تربیتی اتفاق نیفتد.

دولت سیزدهم کار سنگین رتبه بندی معلمان را عملی کرد 


آثار شهید مطهری رویکرد تبیینی دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز هم در این همایش گفت: آثاربه یادگار مانده از معلم شهید " استاد مرتضی مطهری " با رویکرد تبیینی که دارد می توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مورد توجه معلمان قرار گیرد.
" علی حجرگشت " افزود: از استاد مطهری آثار ارزشمندی به یادگار مانده است که با مطالعه آن می توان به درک رسید و به موقع عمل کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری در اثر داستان و راستان ، تعلیم و تربیت را تبیین می کند و یا در کتاب اصول فلسفه و رئالیسم روشنگری می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: شهید مطهری در آثارش با مخاطب ارتباط قرار می کند و این نگاه تبین گرایانه در حوزه آموزش و پرورش دارای اهمیت زیادی است.
حجرگشت با بیان اینکه رسالت معلم در عصر حاظر بنا بر فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب، تببین گری است.
وی ادامه داد : معلمان دغدغه تعلیم و تربیت در جامعه را دارند و بهترین شیوه برای روشنگری نسل نو تبیین است.
حجرگشت تصریح کرد: مهمترین مسئله جامعه، مسئله فرهنگ مملکت است که باید برای تحقق آن به فرمایشات و توصیه های رهبرمعظم انقلاب عمل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش از شورای اسلامی شهر و اعضای شورای اسلامی کرج در برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت هفته معلم قدردانی کرد و گفت: معلمان سال سخت تحصیلی را پشت سر گذاشتند که برای ما دارای پیام تربیتی و تبیینی است.
حجرگشت تاکید کرد: ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته و ۱۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی و بیش از۵۲۰ هزار دانش آموز بیانگر اهتمام هرچه بیشتر مسئولان و خیرین در این حوزه مهم بویژه در بخش گسترش فضاهای آموزشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha