۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 85107026
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱۸ زندانی جرایم غیرعمد در کرمان آزاد شدند

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85107026
۱۱۸ زندانی جرایم غیرعمد در کرمان آزاد شدند

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش اعضای هیات امنای ستاد دیه و اداره کل زندان های استان زمینه آزادی ۵۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد و ۶۸ نفر از محکومان جرایم سبک و در مجموع ۱۱۸ نفر فراهم شد که از زندان آزاد می شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان کرمان با حضور رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: مجموع بدهی ۵۰ مددجوی جرایم غیرعمد در استان کرمان که طی روز جاری آزاد شدند ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان جلب رضایت شکات انجام و یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان از سوی ستاد دیه کشور، سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون تسهیلات و سه میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از سوی ستاد دیه استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان با برنامه ریزی انجام شده از سوی زندان ها و ستاد دیه، از نظر کمیت و کیفیت در جمع آوری کمک های خیران در جشن های گلریزان رشد بسیار خوبی داشته ایم و در این زمینه بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان هدفگذاری شده بود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه در جشن های گلریزان استان کرمان بخوبی از ظرفیت مردم، خیران و شرکت های اقتصادی استفاده شده است، تاکید کرد: جشن های گلریزان در بخش درون استانی در تمامی شهرستان های استان برگزار و در بخش برون استانی نیز با استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی استان در تهران تدارک دیده شد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد تومان از تعهدات خیران در جشن های گلریزان به حساب ستاد دیه واریز شده و مابقی آن نیز در دست پیگیری است.

حمیدی با بیان اینکه باید سیاست هایی را اتخاذ کنیم که از ورود افراد با محکومیت های مالی (غیرکلاهبرداری) به زندان ها جلوگیری شود، تاکید کرد: شاهد هستیم سالانه تعداد زیادی از بدهکاران مالی وارد زندان ها می شوند که این امر نیازمند اصلاح است.
وی همچنین تاکید کرد: یکی از ضرورت های موجود در حوزه مدیریت زندانیان و معتادان متجاهر کرمان، تکمیل اردوگاه کبوترخان(در محدوده شهرستان رفسنجان) است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ۲۰ سال از کلنگ زنی پروژه اردوگاه کبوترخان گذشته و این در حالی است که در این مدت، چندین اردوگاه در کشور راه اندازی و با راه اندازی این اردوگاه ها بسیاری از مشکلات استان ها برطرف شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه کاهش جمعیت کیفری زندان ها گفت: این کارگروه با مسئولیت معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان به صورت مستمر برگزار می شود.

حمیدی تقویت بازدید همکاران قضایی از زندان ها را از اولویت های دستگاه قضایی در سال جاری برشمرد و تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار بازدید از زندان ها توسط مقامات قضایی استان کرمان انجام شده است و امسال این میزان افزایش خواهد یافت.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز از افتتاح ۳۲ پروژه در زندان های استان در سفر رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور طی روزگذشته تاکنون خبر داد و گفت: راه اندازی زندان سما (پابند الکترونیک)، ساختمان اداری زندان کهنوج، کارگاه اشتغال زندان بافت، گازرسانی به زندان های بم و کهنوج و افتتاح نخستین مرکز ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی کرمان از جمله این پروژه هاست.

سید مجتبی حسینی با اشاره به لزوم راه اندازی اردوگاه کبوترخان ادامه داد: این پروژه در سال ۷۹ کلید خورد و ناتمام باقی ماندکه با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، طی پنج ماه آینده فاز نخست آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به استان کرمان ۱۱۷ میلیارد تومان مصوبه برای زندان ها تصویب شده که ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل اردوگاه رفسنجان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha