۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85107124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرس کل ایلام: معتادان ۸۹ درصد سرقت‌های استان را مرتکب می‌شوند

ایلام - ایرنا - بازرس کل ایلام گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ۸۹ درصد از سرقت های روی داده در استان توسط معتادان انجام می شود.

به گزارش ایرنا، مالک روشنی روز چهارشنبه در نشستی با حضور اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با موضوع تامین مکان مرکز نگهداری, درمان و کاهش آسیب های معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این حجم از سرقت که بنا بر اعلام مراجع ذیصلاح فروردین ماه امسال به نسبت دوره مشابه پارسال بسیار رشد داشته است، رضایت بخش نیست.

وی افزود: به هیچ عنوان این موضوع در شان مردم استان ایلام نیست و طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۸۹ درصد از سرقت‌ها توسط معتادان انجام می شود.

بازرس کل ایلام یادآور شد: آزاد بودن این سارقان ، معتادان متجاهر و کارتن خواب در سطح شهر ایلام اصلاً زیبنده نیست، چراکه امنیت جامعه را مخدوش و سبب نارضایتی مردم می شوند، نگهداری این افراد در ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت واضح و دقیق مشخص و مسئولیت هر دستگاه نیز تعیین شده است.

روشنی با اشاره به تاثیر روانی سرقت در جامعه تاکید کرد: مسئولان باید در سریع ترین زمان ممکن به وظایفشان عمل و یکبار برای همیشه مکان و متولی این موضوع را مشخص کنند، چراکه طبق بررسی ها این موضوع در جامعه به شدت باعث نارضایتی ، استرس و احساس ناامنی در بین شهروندان شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مسئولان ارشد استان شامل استاندار، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و سایر مسئولان درباره اجرای این ماده ، جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر و کارتون خواب عزم جدی دارند و شبانه روز پیگیر این موضوع هستند.

بازرس کل ایلام گفت: بازرسی نیز به عنوان دستگاه نظارتی استان در خصوص اجرای این ماده قانون و تعیین تکلیف کردن این موضوع هیچ قصور و کوتاهی را از هیچ دستگاه نمی پذیرد و به طور قطع بعد از مشخص شدن کامل این موضوع در خصوص کوتاهی و یا ترک فعل هر کدام از مدیران به صورت جدی ورود خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha