۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85107137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دختران قزوین قهرمان رقابت های شطرنج کشور شدند

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85107137
دختران قزوین قهرمان رقابت های شطرنج کشور شدند

قزوین - ایرنا - رییس هیات شطرنج قزوین گفت: دور مقدماتی رقابت های شطرنج قهرمانی دختران کشور در حالی به کار خود پایان داد که عناوین اول و دوم این دوره از مسابقات به دختران شطرنج باز قزوینی رسید.

فاطمه افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به درخشش شطرنج بازان قزوینی در این دوره از رقابت ها که از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جاری در فدراسیون شطرنج برگزار شد، افزود: ملیکا محمدی با از پیش رو برداشتن حریفان خود به مدال طلا رسید و مهدیس مهدوی، دیگر شطرنج باز قزوینی نیز توانست در جایگاه دوم این مسابقات قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مساله حایز اهمیت در این دوره از رقابت ها، افزایش ۳۲ عددی ریتینگ ملیکا محمدی بود که با حساب ریتینگ قبلی خود یعنی ۱۹۷۹، توانست خود را به جمع شطرنج بازان دارای ریتینگ بالای ۲ هزار برساند.

رییس هیات شطرنج استان قزوین با اشاره به اینکه ۸ نفر برتر این دور از مسابقات جواز حضور در مرحله فینال قهرمانی کشور را کسب کردند، اضافه کرد: علاوه بر این افراد، شطرنج بازان منتخب فدراسیون شطرنج نیز در دور نهایی حضور دارند و رقابت ها را حساس تر خواهد کرد.

به گفته افشار، مرحله فینال رقابت های قهرمانی شطرنج دختران کشور از فردا /پنجشنبه/ و به مدت یازده روز به میزبانی کرمان پیگیری می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه این رشته در سطح استان قزوین، تصریح کرد: قزوین همواره شطرنج بازان با استعدادی را روانه رقابت های کشوری و تیم ملی کرده است و ملیکا محمدی و مهدیس مهدوی از جمله ورزشکاران این رشته به شمار می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha