۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85107175
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۵ هزار نفر از معلمان هنوز رتبه دریافت نکرده‌اند

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85107175
۴۵ هزار نفر از معلمان هنوز رتبه دریافت نکرده‌اند

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه طرح رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد، گفت: ۴۵ هزار نفر از معلمان هنوز رتبه دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان اظهار داشت: این کار تا پایان اردیبهشت امسال به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار نفر از معلمان هنوز رتبه دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: برخی از معلمان در این حوزه بلاتکلیف بودند و عده ای هم نسبت به رتبه بندی اعتراض داشتند که تا ۱۱ اردیبهشت به آنها فرصت داده شد.

صحرایی یادآور شد: اولویت نخست مربوط به رتبه بندی به معلمانی است که هنوز رتبه دریافت نکردند و پس از آن اعتراضات سایر معلمان و نیز اصلاح آیین نامه در دستور کار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی در مورد تاکید رهبر انقلاب در مورد توجه به مربیان پرورشی اظهار داشت: موضوع فعالیت پرورشی از اولویت های اصلی های سند تحول بنادین است؛ نزدیک به ۵۰ هزار مربی پرورشی کم داریم که امسال ۱۱ هزار مربی برای این موضوع استخدام کردیم، اما کافی نیست.

صحرایی در پاسخ به سوالی مبنی کمبود معلمان در کشور گفت: آمار دقیق از کمبود معلم در کشور نیست چون تغییراتی را در ساماندهی ایجاد می کینم تا نیاز کمتر از پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: ۲۸ هزار نفر را در آزمون برگزار شده استخدام می کنیم و ۲۷ هزار نفر دیگر هم هم با بر گزاری آزمون مجدد جذب خواهیم کرد امیدواریم سال تحصیلی جدید با کمترین مشکلات آغاز شود.

با توجه به اصلاحات آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، ۸۰۶ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی هستند.

رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها و بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و ترببتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha