۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85107182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف طرح جابربن حیان، پرورش دانش آموز کاوشگر است

دزفول-ایرنا- معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هدف از اجرای طرح جابربن حیان، پرورش دانش آموز کاوشگر و پژوهشگر است تا بتواند برای مشکلات زندگی به دنبال راه حل مناسب باشد.

به گزارش ایرنا سیده فرانک موسوی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح جابربرن حیان در دبستان معصوم دزفول افزود: امسال که آموزش به صورت حضوری بود دانش آموزان طرح جابر را به طور جدی آغاز کردند و افتتاحیه های این طرح در سراسر استان طی روزهای اخیر در حال برگزاری است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح جابربن حیان این است که دانش آموزان مطابق راهکار ۱۵ سند تحول بنیادین پرسشگر، کاوشگر و محقق بار آیند و به دنبال پژوهش باشند هدف آموزش و پرورش هم همین است که دانش آموزان به دنبال حل مسئله باشند و با تحقیق، مطالعه و از طریق روش علمی به پاسخ برسند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: دانش آموزان باید برای زندگی آینده آماده باشند و بتوانند مسایل اجتماعی و عاطفی خود را حل کند.

موسوی اظهارکرد: همانطور که اینجا در طرح جابر قابل مشاهده است، مسئله ای مطرح و دانش آموز برای حل مسئله فرضیه طراحی می کند، فرضیه خود را تست می کند و از راه های مختلف به حل مسئله می رسد تا به جواب برسد این اتفاق باید در زندگی واقعی فرد نیز بیفتد.

هدف طرح جابربن حیان، پرورش دانش آموز کاوشگر است

وی افزود: باتوجه به اینکه طرح خوارزمی ادامه طرح جابر است؛ بنابراین دانش آموزان در قالب این طرح با هر توانمندی به فعالیت پژوهشی می‌پردازند؛ ما به دنبال تفکیک علوم نیستیم بلکه تلفیق علوم مورد توجه است تا دانش آموزان از نظر علمی ارتقا یابند و مهارت های زندگی را فرا گیرند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه جشنواره استانی جابربن حیان هفته آینده برگزار می‌شود گفت: آمار طرح های ارایه شده در حال جمع بندی است و در جشنواره استانی ارایه خواهد شد البته در این طرح به دنبال رقابت و انتخاب برترین ها نیستیم همه طرح های پژوهشی دانش آموزان ارزشمند هستند؛ دانش آموزان باید طرح های پژوهشی خود را ارایه کنند تا اعتماد بنفس داشته و برای اجرای طرح های بعدی تشویق شوند.

موسوی تاکید کرد: طرح جابر موجب مشارکت دانش آموزان در طرح های پژوهشی می شود تا دانش آموزان به موضوعات علمی تشویق و محقق و پژوهشگر شوند.

به گزارش ایرنا، افتتاحیه طرح جابربن حیان روز چهارشنبه با حضور معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و مسوولان محلی در دبستان معصوم دزفول برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha