فرزام: برای اردوی روئینگ در چین منتظر تاییدیه کمیته هستیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: در ایران شرایط تمرینی استاندارد نداریم و منتظر تاییدیه کمیته ملی المپیک برای حضور در اردوی چین هستیم تا پیش از بازی‌های آسیایی یک‌ماه یا ۲۰ روز زودتر به این کشور برویم.

افشین فرزام روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برگزاری اردوهای تیم ملی روئینگ، اظهار داشت: پس از مسابقات قهرمانی آسیا در سال گذشته که در تایلند برگزار شد، بدون وقفه اردوها را برگزار کردیم. پاروزنان در آسیا نتایج خوبی گرفتند و انتظار ما را در قاره کهن برآورده کردند، اما سطح بازی‌های آسیایی هانگژو بسیار متفاوت است. درصدد هستیم تا نسبت به ادوار گذشته سطح فنی کار خود را بالا ببریم.

وی افزود: تمام تلاشمان را می‌کنیم از نظر فنی بهترین‌ها به بازی‌های آسیایی اعزام شوند. به خاطر میزبانی چین شرایط بازی‌های آسیایی خیلی متفاوت است. همچنین در این مسابقات ورزشکاران روسیه در قالب تیم‌های ازبکستان و قزاقستان حضور دارند به همین دلیل رقابت‌ها سنگین‌تر خواهد شد.

سرمربی تیم ملی روئینگ ادامه داد: با توجه به رکوردها به موفقیت پاروزنان در آسیا امیدوار هستیم. درست است که آماده‌ترین تیم را اعزام می‌کنیم، اما شرایط مسابقات و حریفان در کسب نتایج و عملکرد ملی‌پوشان تاثیرگذار است و حریفان ایران در این بازی‌ها چین، برخی تیم‌های آسیای میانه و احتمالا حریفان روسی و بلاروسی هستند که حرف اول را در روئینگ می‌زنند. این کشورها المپیکی و صاحب مدال المپیک هستند.

وی یادآور شد: در مسابقات جایزه بزرگ مسکو در خرداد ماه با تیمی کامل و ۹ نفره شرکت می‌کنیم تا خود را پیش از بازی‌ها محک بزنند. گنجایش ما در سبد مدال‌آوری با توجه به نتایجی که در بخش زنان و مردان کسب کردیم، از طرف کمیته ملی المپیک برای اعزام به بازی‌های آسیایی خوب است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تیم را کیفی اعزام کردیم، این بار هم از این موضوع مستثنی نیستیم و نفرات برتر را راهی هانگژو می‌کنیم.

فرزام خاطرنشان کرد: تعداد نفرات اعزامی به آسیا هنوز مشخص نشده، اما تا لحظه آخر رقابت جدی میان پاروزنان وجود دارد تا سطح خود را بالا ببرند. بدون توقف اردوها برگزار می‌شود و بعد از حضور در جایزه بزرگ مسکو به تهران باز می‌گردیم و امیدوارم یک اردوی برون مرزی قبل از بازی‌ها در چین داشته باشیم. برنامه این اردو به کمیته داده شده و تحت بررسی است. اگر از نظر بودجه‌ای امکان‌پذیر باشد، اعزام به این اردو می‌تواند کمک بزرگی به ما کند زیرا ما در ایران شرایط تمرین استاندارد را نداریم. اینکه ما یک‌ماه یا ۲۰ روز زودتر به هانگژو برویم و در اردو باشیم به تصمیم کمیته ملی المپیک بستگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha