کارگاه کشوری تولید و طراحی پوستر جمعیت در یزد آغاز به کار کرد

یزد- ایرنا - کارگاه کشوری تولید و طراحی پوستر و اکران شهری با موضوع جمعیت با عنوان "قدم نو رسیده "روز چهارشنبه با حضور ۴۰ نفر از طراحان کشور در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در مراسم آغاز به کار این کارگاه گفت: در اوایل دهه ۷۰ براساس سیاست های جمعیتی کشور شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در جامعه مطرح و در این زمینه فرهنگ‎سازی شد که ایران در بازه زمانی ۳۰ ساله بالاترین کاهش نرخ جمعیت را در دنیا به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام مجتبی صداقت با تشریح هشدارهای جمعیت‌شناسان در مورد کاهش شدید نرخ جمعیت در اوائل دهه ۹۰ در کشور افزود: هم اکنون نرخ باروری کشور از نرخ جایگزینی یعنی ۲.۱ نیز کمتر شده و به ۱.۴ رسیده است و ادامه این روند کشور را دچار چاله جمعیتی خواهد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به تدوین قانون جوانی جمعیت و مهلت چندساله برای فرار از چاله جمعیتی در کشور، مسائل فرهنگی و سبک زندگی تاثیرگذارترین عامل برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری است که امیدواریم کارهای هنرمندان نیز در حوزه افزایش نرخ باروری جمعیت تأثیرگذار باشد.

در این کارگاه آموزشی که زیر نظر چهار نفر از استادان برجسته کشور درحال برگزاری است، پوسترهای تهیه شده توسط شرکت کنندگان در هفته جمعیت در فضای شهری نصب می شوند.

این کارگاه به همت سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به مدت سه روز ادامه دارد و هدف از برگزاری آن فرهنگ سازی و توجه به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha