۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85107315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادبیات تکراری انگلیس در واکنش به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه

لندن – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه انگلیس جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که به شهادت ۱۳ و زخمی شدن ۲۰ شهروند فلسطینی منجر شد غم انگیز خواند و در ادبیاتی تکراری خواستار خویشتن‌داری دو طرف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، طارق احمد با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: در حالی که بریتانیا حق اسرائیل را برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی به رسمیت می‌شناسد، اما گزارش کشته شدن غیرنظامیان از جمله کودکان در جریان حملات هوایی اخیر اسرائیل غم انگیز است.

وی بدون محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، همه طرف ها را به خویشتن داری دعوت کرد.

جنایت بامداد سه‌شنبه در نوار غزه با واکنش گسترده و شدید کشورها، نهادها و سازمان‌های مختلف مواجه شد و نسبت به منجر شدن این جنایت به یک درگیری و جنگ گسترده هشدار دادند.

بدنبال جنایت اخیر صهیونیست ها، دولت‌ها و نهادهای بین المللی مختلف با صدور بیانیه‌هایی خواستار توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه شده اند.

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای انفعالی اعلام کرد از دور جدید حملات اسرائیل به نوار غزه به شدت نگران است. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: به خاطر جانباختن شماری از غیر نظامیان بویژه کودکان در این حملات متاسفیم و خواستار پایبندی به قوانین بین المللی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین انسانی و بین المللی شد. «کلر لجندر» نسبت به تجاوزهای مداوم به غزه ابراز نگرانی کرد و خواستار ادامه تلاش ها برای برقراری صلحی عادلانه و دائمی شد.

در همین حال ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سکوت و بی تحرکی مجامع مسئول بین‌المللی و کشورهای غربی در مقابل تشدید اقدامات ضدبشری صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در ماه‌های اخیر، مهم‌ترین عامل در گستاخی رژیم آپارتاید صهیونیستی در تداوم جنایات خود می‌باشد که به عنوان سابقه ای سیاه و شرم آور در عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر در تاریخ ثبت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha