امسال بیش از یکهزار میلیارد تومان برای طرح محرومیت زدایی مازندران در نظر گرفته شد

ساری - ایرنا - فرمانده سپاه کربلای مازندران از هدف گذاری یکهزار و ۲۵۱ میلیارد تومانی برای اجرای طرح های محرومیت زدایی در این استان طی سالجاری خبرداد.

به گزارش ایرنا ،سردار سرتیپ پاسدار سیاوش مسلمی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های جمعی مازندران، طرح های محرومیت زدایی را در بخش احداث مسکن محرومان، راه و پل روستایی، جاده بین مزارع، مجتمع های آبرسانی، لایروبی و ساخت دیوار حفاظتی رودخانه و همچنین ساماندهی گلزار ذکرکرد.

وی با بیان اینکه همسو با اجرای طرح محرومیت زدایی، سپاه کربلای مازندران ساخت یکهزار و ۱۰۰ واحد مسکونی را در دستور کار دارد، میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و اظهار داشت: در صورت تامین اعتبارمورد نیاز، این طرح در استان عملیاتی و اجرا خواهد شد.

آبرسانی به ۷۰۰ روستای مازندران

این مقام مسوول، اجرای ۸۰ طرح آبرسانی برای برخورداری ۷۰۰ روستای مازندران از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را از دیگر طرح های محرومیت زدایی درست اقدام سپاه کربلای مازندران ذکرکرد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۳۳۶ میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز محل اعتبارات ملی، این طرح نیز بزودی در استان عملیاتی و اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با تشریح اقدامات گروه های جهادی مازندران همسو با اجرای طرح های محمرویمت زدایی در این استان در سال گذشته گفت که سپاه کربلای مازندران رتبه نخست کشوری در اجرای این طرح را کسب کرده است.

صرف ۶۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های محرومیت زدایی

وی با بیان اینکه گروه های جهادی با اعزام به مناطق محروم و دور افتاده ۱۲ نوع خدمت تخصصی را به مردم ارایه کردند، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح های محرومیت زدایی سپاه کربلای مازندران در سال گذشته در مجموع ۶۵۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

احداث ۵۲۰ باب مسکن محرومان و اجرای ۳۳ طرح راه روستایی 

سرتیپ پاسدار مسلمی گفت که در سال گذشته با همت گروه های جهادی، ۵۲۰ باب مسکن محرومان با صرف ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار احداث و تکمیل و به واجدان شرایط تحویل داده شد.

وی با تشریح اجرای طرح های محرومیت زدایی در سال گذشته در مازندران، گفت: پارسال ۲۳ طرح روستایی در مجموع بطول ۱۱۹ کیلومتر و با صرف ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار در این استان اجرا و تکمیل شد.

برخورداری ۲۰۰ روستای مازندران از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی

وی از اجرای طرح ۱۹ مجتمع آبرسانی همسو با اجرای طرح های محرومیت زدایی در سال گذشته در مازندران خبرداد و گفت که با اجرا و تکمیل این طرح ۲۰۰ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

سردار مسلمی افزود: همسو با اجرای این طرح، ۲۱۰ کیلومتر خط لوله گذاری و ۷۴ مخزن آب، ایستگاه پمپاژ و شبکه انتقال آب با صرف ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار احداث شد که بخشی از این طرح تکمیل و بخش دیگر نیز در دست اقدام است.

این فرمانده سپاه ادامه داد: هم اکنون ۶۰ درصد طرح آبرسانی به ۲۰۰ روستای محروم مازندران پایان یافته است و در صورت تامین اعتبارات ملی تلاش می شود بقیه طرح نیز تا پایان امسال تکمیل و به بهره داری برسد.

تکمیل ۲۰۰ واحد کارگاه اشتغالزایی

سرتیپ پاسدار مسلمی، احداث جاده بین مزارع با صرف ۲۵ میلیارد تومان اعتبار، ساخت پنج پل روستایی با هشت میلیارد تومان اعتبار، احداث سه سالن و ورزشگاه ورزشی با ۲۵ میلیارد تومان، ساماندهی ۵۳۶ مزار شهدا با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار، احداث ۱۵ باب خانه عالم با صرف سه میلیارد تومان اعتبار، تکمیل ۲۰۰ واحد کارگاه اشتغالزایی با ۲۰۰ میلیارد تومان ، اجرای ۴۵ طرح لایروبی، ساماندهی احداث دیواره حفاظتی رودخانه ها با صرف ۲۵ میلیارد تومان اعتبار و مرمت و احداث آببندان های استان با صرف ۶ میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح های سپاه کربلای مازندران در سال گذشته در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی در استان عنوان کرد.

سومین مرحله از رزمایش گروه های جهاد مازندران امروز چهارشنبه با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور همزمان با سراسر کشور در مازندران آغاز شد.

از پنج هزار گروه جهادی، در مرحله سوم رزمایش گروه های جهادی که از امروز همزمان با سراسر کشور در مازندران آغاز شده است، ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی با اعزام به مناطق محروم ۱۲ نوع خدمت تخصصی را به مردم خدمت ارایه می دهند.

در سومین مرحله از رزمایش گروه های جهادی که از ۱۷ اردیبهشت ماه جاری همزمان با سالروز تاسیس بسیج در سراسر کشور آغاز شده است، ۱۵۳ هزار نفر از جهادگران در قالب ۱۴ هزار گروه جهادی با ۱۲ نوع خدمت تخصصی به مناطق دورافتاده و محروم اعزام شدند تا به مردم خدمت ارایه دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha