تولیت آستان قدس رضوی: تمدن غرب بر گوشت و پوست ملتهای مظلوم بنا شده است

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: تاریخ غرب مملو از جنایات فراموش نشدنی است که نشان می‌دهد تمدن آنها بر پوست، گوشت و استخوان سیاهپوستان، سرخپوستان و ملت‌های مظلوم عالم بنا شده است و امروز نیز غرب همان رویکرد را در قالبی دیگر با دستکش‌های مخملی روی ملل دنیا پیاده می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد افزود: امروز غرب که خود مصداق بارز نقض حقوق بشر و زن در عالم است با استفاده ابزاری از شعار حقوق بشر به دنبال تسلط بر ملت‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ویژگی های معلمی ادامه داد: معلم تنها در فضای مدرسه معلم نیست همان گونه که انبیاء و اولیاء صرفا در مسجد و روی منبر معلم نبودند و تمام سلوک شخصی و اجتماعی آن حضرات برای مردم درس آموز بود.

وی اضافه کرد:معلمان نیز باید در موقعیت‌های مختلف زندگی شخصی و اجتماعی در کلاس، خانه، جمع دوستان و خویشاوندان نیز معلم باشند و وجهه معلمی خود را حفظ کنند.

تولیت آستان قدس رضوی معلمی را همانند طلبگی نه یک شغل، بلکه یک رسالت و مسوولیت دانست و بیان کرد: دانشجو معلمان در مسیر تدوام نهضت انبیا و اولیا الهی گام برمی‌دارند، به همین سبب وظیفه ای بسیار مقدس و ارزشمند دارند.

مروی افزود: همان گونه که روحانیت در هر زمان و مکانی باید جلوه طلبگی خود را حفظ کند و نشان دهد، رسالت معلمی نیز زمان و مکان‌ نمی شناسد و معلمی باید در لحظه لحظه عمر معلمان منعکس باشد.

وی خطاب به دانشجو معلمان گفت: تاریخ را مطالعه کنید زیرا منبعی ارزشمند از تجارب بشری است که استفاده از آن به نبوغ و ژرف نگری انسان کمک می‌کند، از این روست که خداوند در قرآن کریم قصصی از سرگذشت اقوام مختلف را برای عبرت و هدایت انسان‌ها بیان کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:پیام قصص قرآنی این است که از تاریخ درس بگیرید و از تجربیات گذشتگان برای ساخت زندگی بهتر در آینده بهره ببرید از این رو هر قومی که بخواهد راه صحیح را از بیراهه بشناسد و مسیر درست را استمرار بخشد، راهی جز مطالعه خردمندانه تاریخ نخواهد داشت و گاهی برخی ملت ها یک تجربه نادرست تاریخی را بارها تکرار می‌کنند و سیر قهقرایی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha