دیدار وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در حاشیه نشست مسکو + فیلم

مسکو - ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست چهارجانبه مسکو با مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دیدار چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از برگزاری نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه درباره سوریه برگزار شد.

طرفین در این دیدار درباره موضوعات مورد علاقه گفت وگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن مهم خواندن اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه در ارتباط با سوریه،  برای دولت و ملت ترکیه آرزوی موفقیت در برگزاری انتخابات آتی در آن کشور کرد.

 امیرعبداللهیان گفتگوهای بیستم اردیبهشت ۱۴۰۲ چهار وزیر خارجه را  مثبت و گامی رو به جلو خواندند و اظهار داشتند ما به تلاش‌های خود برای به موفقیت رسیدن این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل، تجارت و  گردشگری را خوب و رو به توسعه و پیشرفت توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این ملاقات به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در تشکیل نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه و سایر نشست‌های چهارجانبه  ایران، روسیه، سوریه و ترکیه اشاره و از مواضع مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در این رابطه تشکر کرد. وی همچنین از کمک های کشورمان  به زلزله زدگان ترکیه  تقدیر به عمل آورد.

 وزیران امور خارجه دو کشور در این دیدار  در خصوص  راه های گسترش روابط از جمله تسهیل و تسریع در روابط تجاری و همکاری های ترانزیتی ،حمل و نقل ، انرژی و همچنین تبادل زندانیان و محکومین میان دو کشور گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران پیش از نشست چهارجانبه مسکو نیز با وزیر امور خارجه سوریه دیدار داشت.

نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در مسکو برگزار شد.
عمارت تشریفات وزارت امور خارجه روسیه در مسکو میزبان دکتر حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف، فیصل المقداد و مولود چاووش‌اوغلو بود و آنها درباره حل مسائل سوریه در چارچوب سیاسی گفت‌وگو کردند.
آخرین تکاپوها در چارچوب همکاری های این چهار کشور مربوط به اجلاس وزیران دفاع بود که اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی مسکو برگزار شد.
پیش از آن، چهار کشور اواخر فروردین ماه در سطح معاونان وزارت امور خارجه در پایتخت روسیه، مذاکراتی در این راستا داشتند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه با هدف شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه درباره سوریه وارد مسکو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha