۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85107528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل فرودگاه گناباد اختصاص یافت

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبر: 85107528
۹۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل فرودگاه گناباد اختصاص یافت

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرودگاه این شهرستان طی سالجاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: این میزان اعتبار بدنبال جلسه اخیر با معاون عملیات سازمان هواپیمایی کشوری ایران برای تکمیل دیوار پیرامونی فرودگاه شهرستان گناباد اختصاص یافته است، در چند روز آینده مناقصه آن انجام و عملیات اجرایی طرح فوق به پیمانکار واگذار می شود.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص جلب مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی کشور برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی در کاخک و "پس کلوت" گناباد مذاکراتی به تازگی با رییس این دانشگاه صورت گرفت که با قول مساعد وی همراه بود.

فرماندار گناباد اظهار داشت: با همدلی و همراهی مسوولان و دست اندرکاران ذیربط و در راستای رویکردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه اشتغال و کارآفرینی در گناباد طی سال گذشته انجام شده که از جمله نتایج آن تحقق بیش از یکصد درصدی تعهد اشتغال در این شهرستان است.

نصیری افزود: تسهیلات اشتغالزایی بعد از پرداخت به متقاضیان باید به صورت دقیق توسط مسوولان مورد نظارت قرار گیرد تا منجر به تولید و اشتغال شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: میزان تعهد اشتغال این شهرستان طی سال گذشته ۴۲۰ نفر بود، اما با تلاش بخشهای مختلف اشتغالزایی برای ۸۵۷ نفر محقق شد.

سید جعفر احمدی افزود: یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سال ۱۴۰۱ در بخشهای مختلف به ۲۰۲ طرح اشتغالزایی در گناباد پرداخت شد.

فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد دارای زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و بعد از راه اندازی به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار، در منطقه جنوب استان خراسان رضوی فعالیت خواهد داشت.

با بهره برداری از این فرودگاه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۵ شهرستان جنوب استان خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی از مزیت های آن بهره مند می شوند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha