۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85107580
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پس از ۲۰ سال اردوگاه مجرمان موادمخدر کرمان در مدار افتتاح

کرمان - ایرنا - ارودگاه کبوترخان کرمان که قرار است محل نگهداری زندانیان و مجرمان مرتبط با جرائم موادمخدر باشد و ۲۰ سال پیش کلنگ آن به زمین خورده امسال در فاز نخست افتتاح می شود؛ این خبری است که رییس سازمان زندان های کشور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا این اردوگاه بین دو شهرستان کرمان و رفسنجان و در محدوده شهرستان رفسنجان قرار دارد که به علت آنچه کمبود اعتبار یا دیگر مشکلات خوانده شده همچنان بلاتکلیف مانده بود تا اینکه در این مقطع زمانی با حمایت دولت و قوه قضاییه و اختصاص ردیف بودجه تعیین تکلیف شود.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور که از روز گذشته به استان کرمان آمده، امروز(چهارشنبه) در نشست خبری در محل زندان مرکزی کرمان با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که سالیان متمادی احداث آن آغاز شده اما هنوز به نتیجه نرسیده، اردوگاه نگهداری زندانیان و مجرمان مرتبط با جرائم مواد مخدر کبوترخان کرمان است گفت: فاز نخست این اردوگاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی محمدی افزود: طولانی شدن زمان بهره برداری اردوگاه کبوترخان موجب فرسایشی شدن پروژه شده که به برکت سفری که انجام شده ۴۰ میلیارد تومان منابع سازمان زندان ها برای تکمیل این طرح اختصاص دادیم تا بتوانیم امسال فاز اول اردوگاه کبوترخان را به بهره برداری برسانیم.

قانون مبارزه با مواد مخدر به قوه قضاییه اجازه داده به منظور زندان زدایی و بازپروری متهمان جرائم مرتبط با مواد مخدر، روانگردان ها و مواد مخدر صنعتی، آنان را به نگهداری و حرفه آموزی در اردوگاه های حرفه آموزی محکوم کند تا کار بازپروری بخوبی پیگیری شود.در این راستا مقرر شد اردوگاه های ماده ۴۲ این قانون طی یک سال راه اندازی شود و دولت نیز مسئول تامین مالی و ساخت این اردوگاه ها بوده است که مقرر بود هفت اردوگاه حرفه آموزی ماده ۴۲ در سطح کشور راه اندازی شود و یکی از آنها در استان کرمان است که با وجود راه اندازی این اردوگاه ها در استان های دیگر، کار احداث این اردوگاه در استان کرمان ناتمام باقی مانده است.

رییس سازمان زندان ها همچنین با بیان اینکه خلاءهایی در حوزه ساختار سازمانی داریم گفت: ما تاسیساتی ایجاد کردیم که مستلزم پشتیبانی متناسب با شرح وظایف و ماموریت هاست که یکی از این موارد سامانه زندان های نظارت الکترونیک است.

محمدی با بیان اینکه ما زندان مجازی داریم و در این زندان ها نیازمندیم تا ساختار تجهیزاتی این زندان را متناسب با شرح وظایفی که به عهده این مرکز قرار داده است ارتقا دهیم افزود: ما با توجه به تعاملی که با دادگستری ها برقرار کردیم بهره مندی از ارفاق قانونی در راستای نگهداری زندانیان زیرپوشش سامانه های الکترونیک را افزایش می دهیم.

به گفته وی این وضعیت اقتضا می کند در ساختار تشکیلاتی نیز نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنیم که در این زمینه با سازمان امور اداری و استخدامی مذاکراتی انجام و زمینه این مهم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد برخی مددجویان زندان ها تصریح کرد: اجرای این عفو از ورود بسیاری از افراد به زندان پیشگیری کرد و موجب آزادی تعداد زیادی از زندانیان و کاهش مجازات محکومان شد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha