صدور پروانه ساختمان برای خودمالکین نهضت ملی مسکن خراسان رضوی رایگان شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: صدور پروانه ساختمانی برای خودمالکین در طرح نهضت ملی مسکن از سوی برخی شهرداری‌ها در استان رایگان شد.

به گزارش ایرنا، وحید داعی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه نهضت ملی استان در استانداری افزود: این تصمیم با توجه به هماهنگی به عمل آمده با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و در راستای تسهیل فرآیند خانه دار شدن متقاضیان خودمالک طرح نهضت ملی مسکن گرفته شده است.

وی اظهارداشت: برهمین اساس از امروز صدور پروانه های رایگان وِیژه خود مالکین متقاضی احداث مسکن در سطح استان توسط برخی شهرداری ها با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان و استانداری خراسان رضوی روند اجرایی می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بزودی صدور رایگان پروانه ساختمانی برای متقاضیان خودمالک طرح نهضت ملی مسکن به کل شهرداری‌های خراسان رضوی تسری می یابد.

به گزارش ایرنا، استان خراسان رضوی با سهم ۱۰ درصدی از چهار میلیون واحدی که دولت سیزدهم در قالب نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال احداث می کند، باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد کند.

ساخت بیش‌از ۷۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز شده که از این تعداد ۲۷ هزار واحد به صورت خودمالک بوده یعنی زمین آن توسط متقاضی تامین شده که ۱۷ هزار واحد آن در شهرها و باقی در روستاها است.

خودمالکین در شهرهای بزرگ تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی، در شهرهای کوچک تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی و در روستاها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و خانه های خود را بازسازی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha