واکنش انوشیروانی به برگزاری سه رویداد بین‌المللی وزنه‌برداری در ایران

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره موافقت فدراسیون جهانی با برگزاری سه رویداد بین‌المللی در ایران توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا این روزها در کره‌جنوبی در حال پیگیری است. در حاشیه این مسابقات، فدراسیون جهانی از پیشنهاد برگزاری سه رویداد بین‌المللی در ایران شامل مسابقات جام فجر، رقابت‌های غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ استقبال کرد.

پس از دیدار و گفت‌وگوهایی که این روزها پیرامون موضوعات مختلف میان سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون ایران و محمد جلود رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، صورت گرفته، جلود از ایده احیای رویدادهایی که چند سال به دلیل شیوع کرونا متوقف شده، استقبال کرد و برای حمایت از برگزاری این مسابقات و حتی تامین برخی تجهیزات اعلام آمادگی کرد.

به این ترتیب پس از خاتمه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس، ششمین دوره جام فجر، مسابقات غرب آسیا و رقابت‌های باشگاه‌های آسیا در تقویم بین‌المللی و در دستور کار فدراسیون ایران قرار خواهد گرفت. تاریخ دقیق و شهر میزبان مسابقات فوق، با هماهنگی فدراسیون جهانی و آسیایی تعیین خواهد شد.

همچنین با تصمیم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و پس از پایان محرومیت ۲ ساله فدراسیون وزنه‌برداری تایلند، وزنه‌برداری به لیست رشته‌های رقابتی بازی‌های داخل سالن آسیا به میزبانی تایلند برگشت.

پیش از این قرار بود بازی های داخل سالن آسیا (ایندورگیمز) در سال ۲۰۲۱ به میزبانی تایلند برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا، به طور کلی لغو شد اما پیش از لغو آن نیز، فدراسیون جهانی رشته وزنه‌برداری را به دلیل محرومیت تایلند در پی دوپینگ‌های متعدد این کشور، از فهرست رشته‌های داخل سالن خارج کرده بود. امسال با اتمام محرومیت تایلند و درخواست این کشور برای برگزاری ایندورگیمز ۲۰۲۳ در چونبوری، فدراسیون جهانی با اضافه شدن رشته وزنه‌برداری موافقت کرد تا تقویم رقابت‌های بین‌المللی این رشته بیش از پیش پرترافیک شود. بازی‌های داخل سالن آسیا امسال از ۱۷ تا ۲۳ نوامبر در چونبوری تایلند برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری پس از موافقت فدراسیون جهانی، درباره میزبانی ایران از رویدادهای بین‌المللی گفت: کشور ما همیشه جزو سکوهای برتر دنیا و آسیا بوده است. وقتی پتانسیل داریم، چرا نباید استفاده کنیم؟! این میزبانی‌ها و این افتخارآفرینی ملی‌پوشان باید مقابل چشم مردم و خانواده‌های‌شان باشد. یک میزبانی که شان کشور عزیزمان هم رعایت شود. ما تاییدیه جام فجر را گرفته‌ایم و نامه رسمی‌اش را هم زده‌ایم. زمان برگزاری را هم تنظیم خواهیم کرد که بعد از رقابت‌های المپیک خواهد بود؛ قرار است میزبان مسابقات غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا هم باشیم. امیدوارم این میزبانی‌ها منجر به رشد وزنه‌برداری ما چه به لحاظ دیده شدن، چه به لحاظ امکانات و چه به لحاظ پیشرفت شود. این اتفاق امتیازهای خوبی را برای وزنه‌برداری ما خواهد داشت تا کشور ما در بحث استعدادیابی و مواردی که گفتم در شان خودش ظاهر شود.

انوشیروانی پس از کسب ۲ مدال برنز میرمصطفی جوادی اظهار داشت: خوشبختانه جوادی یکی از شانس‌های و بهترین وزنه‌برداران ما در آینده خواهد بود. او با انگیزه و جوان است و مطمئن هستم که به رکوردهای بالاتری دست پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری انتخابات بلافاصله اردوها را آغاز کردیم. انصافاً بچه‌ها با غیرت و تعصب کار می‌کنند. امیدوارم این چرخه را تداوم ببخشیم. قطعاً یکی از برنامه‌های ما این است که به لحاظ کیفی شرایط را بهتر کنیم و این مدال‌های وزنه‌برداری که ناقابل است را تقدیم مردم کنیم. مردم انتظار زیادی از وزنه‌برداری دارند و این مدال‌ها مبارک‌شان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha